Εφ. Μπιρλίκ 16-12-2010
Tα σκοτεινά παιχνίδια γύρω από την διαδρομή του δρόμου που έρχεται από την Βουλγαρία γίνονται πολύπλοκα. Η ¨Επιτροπή Αγώνα¨ αποτελούμενη από 6 άτομα από το χωριό Τυχηρό που κατοικείται από Τούρκους, ολοκλήρωσε τις εργασίες της και υπέβαλλε στις αρμόδιες αρχές έγγραφο με τις ενστάσεις τους. Ο φάκελος ετοιμάστηκε με την απαραίτητη μέριμνα από τον τέως βουλευτή Ιλχάν Αχμέτ, υποβλήθηκε στις αρμόδιες αρχές και πήρε αριθμό πρωτοκόλλου. Τώρα τα μάτια στρέφονται στο νομαρχιακό συμβούλιο της 20ης Δεκεμβρίου 2010.
………………………………..
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Κομοτηνή, 16-12-2010
ΠΡΟΣ: ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΡΟΔΟΠΗΣ
ΤΩΝ: 1- Χαλήλ Χαλήλ του Ρετζέπ, κάτοικος Τυχηρού, γεωργός.
2- Μολλά Αχμέτ Τζαήτ του Αχμέτ, κάτοικος Τυχηρού, γεωργός.
3- Χατίπ Αχμέτ Αλή του Αχμέτ, κάτοικος Τυχηρού, γεωργός.
4- Ενβέρ Αλή Αχμέτ του Αλή, κάτοικος Τυχηρού, γεωργός.
5- Αχμέτ Σεμπαχεδήν του Μουσταφά, κάτοικος Τυχηρού, γεωργός.
6- Σαλή Νεντήμ του Χασάν, κάτοικος Τυχηρού, γεωργός,
ως εκπρόσωποι των κατοίκων του οικισμού Τυχηρού και μέλη της¨ Επιτροπής Αγώνα¨όπως αυτοί ορίστηκαν μετά από επιλογή των κάτωθι υπογραφόντων.
ΘΕΜΑ: « Τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του έργου: Κάθετος άξονας 75 Εγνατίας Οδού: Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (75.0) » στο τμήμα Κομοτηνή έως Πάνδροσο (από Χ.Θ. 0+000 έως 9+372) στο Ν. Ροδόπης.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1-Γ.Γ. Περιφέρειας Α.Μ.Θ. κα. Θεοδώρα Κόκλα
2- Δήμαρχος Κομοτηνής κ. Δημήτριος Κοτσάκης
3- Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Βουλευτής Πασόκ Ροδόπης κ. Γιώργος Πεταλωτής
4- Βουλευτής Πασόκ Ροδόπης κ. Αχμέτ Χατζηοσμάν
5- Βουλευτής Ν.Δ. Ροδόπης κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης
6- Εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης
7- Εκπρόσωπος ΚΚΕ Ροδόπης
8- Εκπρόσωπος ΛΑΟΣ Ροδόπης
9- Πρόεδρος Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας κ. Μουσταφά Τσαούς Αλή
10. Εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ Ροδόπης
11.Εκπρόσωπος Ν.Δ Ροδόπης
Εμείς οι κάτωθι υπογράφοντες ως κάτοικοι του οικισμού Τυχηρού, σε σχέση με τον κάθετο άξονα 75 Εγνατίας Οδού: Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (75.0) » στο τμήμα Κομοτηνή έως Πάνδροσο (από Χ.Θ. 0+000 έως 9+372) στο Ν. Ροδόπης αφού ενημερωθήκαμε για το περιεχόμενο του έργου διά του πληρεξουσίου δικηγόρου και πολιτικού μηχανικού μας, Θέλουμε να σας υποβάλλουμε εγγράφως τις απόψεις, ενστάσεις και ισχυρισμούς μας σε σχέση με το έργο αυτό.
Όπως σας είναι γνωστό προκειμένου να υλοποιηθεί και να εκτελεστεί το άνω έργο, ο φορέας υλοποίησης του έργου η « Εγνατία Οδός Α.Ε. » σύμφωνα με την μελέτη είχε χαράξει υφιστάμενη οδό με κατεύθυνση πλησίον του οικισμού Καρυδιάς. Σύμφωνα με αυτή την οριστική μελέτη εγκρίθηκε το έργο αυτό, δημοπρατήθηκε και δεσμεύτηκαν τα ανάλογα ποσά στο αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ από τους εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Οι αντιρρήσεις δε τότε των κατοίκων του οικισμού Καρυδιάς αφού θεωρήθηκαν αβάσιμοι, οι κάτοικοι προσέφυγαν στο ΣτΕ. προκειμένου να ακυρώσουν το έργο. Το ΣτΕ. απόρριψε την αίτηση των κατοίκων της Καρυδιάς για την υφιστάμενη οδό με την δικαιολογία ότι η μελέτη, η χάραξη καθώς και η υφιστάμενη οδός όπως αρχικά μελετήθηκε πληρεί όλους τους περιβαλλοντικούς όρους, είναι δε προς το συμφέρων των κατοίκων και δεν προξενεί καμία βλάβη στα συμφέροντα των προσφευγόντων κατοίκων του οικισμού Καρυδιάς.
Εκ των υστέρων όμως παρόλο που εκπνέουν οι προθεσμίες για την υλοποίηση του έργου με κίνδυνο να χαθούν τα δεσμευμένα ποσά, ενημερωθήκαμε ότι ο φορέας υλοποίησης χάραξε μία δεύτερη προτεινόμενη οδό αδικαιολόγητα παρά την άνω υφιστάμενη, και ως προς τούτο έχουμε να παραθέσουμε τα εξής:
1-Η προτεινόμενη οδός σαφώς είναι πολύ πιο δαπανηρότερη από άποψη προϋπολογισμού σε σχέση με την υφιστάμενη οδό.
2-Ο χρόνος εκτέλεσης του έργου θα καθυστερήσει για πολλά χρόνια με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η ανάπτυξη της περιοχής και να χαθούν κονδύλια ήδη εγκεκριμένα, δεσμευμένα στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
3-Η προτεινόμενη οδός διέρχεται από ιδιωτικές περιουσίες αγροτών της περιοχής σε πολύ μεγάλο αριθμό ιδιοκτησιών και εκτάσεων σε σύγκριση με την υφιστάμενη οδό με αποτέλεσμα να χαθούν περιουσίες, να οδηγηθεί σε αφανισμό ο αγροτικός πληθυσμός της περιοχής με τεράστιο πλήγμα και στην τοπική οικονομία του νομού.
4-Η υφιστάμενη οδός εξυπηρετεί τους κανόνες τόσο της ταχείας κυκλοφορίας όσο και της οδικής ασφάλειας με ήδη υπάρχουσα περιβαλλοντολογική μελέτη ενώ η προτεινόμενη οδός είναι βέβαιο λόγω της χάραξης δεν πληρεί τους κανόνες της δημόσιας ασφάλειας, ταχείας κυκλοφορίας και εν γένει χαρακτηριστικά του κάθετου άξονα 75 όπως προβλέπεται στην αρχική σύμβαση.
Για όλους αυτούς τους λόγους, εμείς οι υπογράφοντες θέλουμε να υποβάλλουμε με την παρούσα τις απόψεις, αντιρρήσεις και ενστάσεις μας για την προτεινόμενη οδό και ζητάμε από το νομαρχιακό συμβούλιο κατά την συζήτηση του θέματος στις 22-12-2010, να παραστούμε εμείς ως επιτροπή αγώνα μετά του πληρεξουσίου δικηγόρου μας κ. Ιλχάν Αχμέτ, κάτοικο Α. Μάνεση 5-Κομοτηνή, τηλ:2531070753 καθώς και μετά του πληρεξουσίου πολιτικού μηχανικού μας κ. Ιμπραχήμ Κιαμήλ, κάτοικο Α. Παπαδήμα 14-Κομοτηνή, τηλ: 2531071796 για να εκφράσουμε και να αναπτύξουμε τις απόψεις μας προφορικά στο Ν.Σ. καθώς και να ενημερωθούμε περαιτέρω γι΄αυτό το θέμα όπου και θα αποφασίσουμε για τους περαιτέρω αγώνες μας τόσο σε δικαστικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.