Μεταφράσεις Και Νέα Των Τουρκικών Εφημερίδων Και Ιστοσελίδων Που Αφορούν Την Ελλάδα

Ευριπίδης Στυλιανίδης : ¨Στόχος της Τουρκίας, η ακίνητη περιουσία του ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής¨

No Comments Share:

To προφίλ των διαμαρτυρόμενων
«Την αρχή της διαμάχης πραγματοποίησαν οι γνωστοί κύκλοι της μειονότητας που έψαχναν αφορμή για να εκδηλώσουν τις αντιδράσεις τους. Το αστείο είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση είχαμε μία μίξη ανάμεσα σε διαμαρτυρόμενους τόσο από άτομα που πολεμούν το ιεροσπουδαστήριο όσο και από άτομα που αντιδρούν μόνιμα σε κάθε ενέργεια της ελληνικής κυβέρνησης, με πρόσχημα πάντα τη Συνθήκη της Λωζάνης» αναφέρει στο Sputnik, πρόσωπο από την περιοχή με γνώση της κατάστασης.

«Ειδικά τα άτομα μέσα από την ίδια τη μειονότητα που θέλουν να κλείσει το ιεροσπουδαστήριο διότι δήθεν διδάσκει την αραβική κουλτούρα αντί της τουρκικής, ξαφνικά βρήκαν λόγο να μιλήσουν. Συνασπίστηκαν λοιπόν με τους μόνιμους εκφραστές της τουρκικής προπαγάνδας και αμφότεροι βγήκαν να κατηγορήσουν το κράτος ότι αλλοιώνει την τουρκική συνείδησή τους» εξηγεί η ίδια πηγή επισημαίνοντας ότι όσοι μιλούν για «τουρκική συνείδηση», ισχυρίζονται ότι ανησυχούν δήθεν για το Ισλάμ, ενώ γνωρίζουν ότι το Ισλάμ απαγορεύει τον φανατισμό και τον κάθε λογής εθνικισμό.

«Η μόνη τους αγωνία, η μόνη τους επιδίωξη, είναι να γυρίσουν την κοινωνία πίσω στα παλιά χρόνια της οπισθοδρόμησης, τις εποχές που κάθε βράδυ ανεβοκατέβαιναν οι πινακίδες στα σχολεία ανάλογα με τα γούστα κάποιων παραγόντων» προσθέτει.

«Στόχος της Τουρκίας, η ακίνητη περιουσία του ιεροσπουδαστηρίου»
Για το θέμα τοποθετείται στο Sputnik o βουλευτής ΝΔ Ροδόπης και πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης, εξαπολύοντας ευθείες βολές κατά της Τουρκίας για τον ρόλο της με αφορμή το ιεροσπουδαστήριο.

Μεταξύ άλλων εκτιμά ότι στόχο της γείτονος αποτελεί να ελέγξει τα Βακούφια, δηλαδή κυρίως την ακίνητη περιουσία που διαχειρίζεται το ιεροσπουδαστήριο:

«Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί κατά καιρούς προέρχονται από μηχανισμούς της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής και κυρίως του τουρκικού παρακράτους. Η βασική εμμονή της Τουρκίας είναι να χαρακτηριστεί -εκ των υστέρων- η μειονότητα “τουρκική” κι όχι μουσουλμανική, σε αντίθεση με τα όσα ορίζει η συνθήκη της Λωζάνης. Αυτό όμως είναι αδύνατο να γίνει. Οι Τούρκοι προσπαθούν να το χαρακτηρίσουν ως μειονοτικό ώστε να μέσω αυτού και του αντίστοιχου στην Ξάνθη να αναλάβουν τον έλεγχο των Βακουφίων, των δωρεών που διαχειρίζεται το ιεροσπουδαστήριο» υποστηρίζει ο κ. Στυλιανίδης, ενώ προσθέτει ότι τα καλύτερα “φιλέτα” Βακουφίων που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, ανήκουν στο ιεροσπουδαστήριο.

Την ίδια στιγμή εκτιμά ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να εργαλειοποιεί τη μειονότητα, όπως δρα κατά τη γνώμη του, με όλες τις μειονότητες στα Βαλκάνια έτσι ώστε να επηρεάσει τη βάση του ελληνοτουρκικού διαλόγου:

«Αν οι Τούρκοι καταφέρουν να μεταβάλλουν τον χαρακτήρα της μειονότητας, αλλάζει και όλη η βάση παρέμβασης που μπορεί να έχει στην περιοχή. Θεωρώ ότι είναι αδύνατο να τεκμηριώσει παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων καθότι δεν προκύπτει κάτι τέτοιο ειδικά μετά το 1990. Στη Θράκη, δεν έχουν δημιουργηθεί προβλήματα αναφορικά με τις θρησκευτικές ελευθερίες. Τα περισσότερα προβλήματα που έχουν κατά καιρούς δημιουργηθεί, σχετίζονται με τον τουρκικό εθνικισμό. Η μειονότητα αποτελείται από μετριοπαθείς μουσουλμάνους ενταγμένους στο περιβάλλον της Ελληνικής Δημοκρατίας, με την ελληνική Πολιτεία να σέβεται απόλυτα από την πλευρά της όλα τα δικαιώματα πρωτότυπα και πρότυπα».

Την ίδια στιγμή, αναφέρεται στα όσα πρέπει να κάνουν Τουρκία και Ελλάδα:

«Η γείτονα πρέπει να σεβαστεί τα όσα ορίζει η Συνθήκη της Λωζάνης και το διεθνές δίκαιο, καθώς και την πολιτισμική ταυτότητα των υποομάδων της μειονότητας (Ρομά, Πομάκοι κ.λπ.). Η Ελλάδα έχει χρέος να προστατέψει τις υποομάδες αυτές από βίαιο εκτουρκισμό και δεν μπορεί να δεχθεί τη μετατροπή της μειονότητας σε εθνική από θρησκευτική».

Η απάντηση των Ιεροδιδασκάλων
Το δικό τους μήνυμα απέναντι στους αμφισβητίες στέλνουν οι -διορισμένοι από το ελληνικό κράτος- ιεροδιδάσκαλοι που συγκροτούν το Σωματείο Ιεροδιδασκάλων Ισλαμικής Θρησκείας.

«Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθούμε προσεκτικά τις διάφορες ανακοινώσεις με αφορμή την αλλαγή της πινακίδας στο Ιεροσπουδαστήριο Κομοτηνής “Χαϊριγιέ”. Και τονίζουμε τη λέξη αφορμή, γιατί από το πανομοιότυπο σχεδόν περιεχόμενό τους (που ως συνήθως φαίνεται να έχει υπαγορευθεί από την ίδια πηγή) γίνεται ξεκάθαρο ότι ουδόλως ενδιαφέρονται οι συντάκτες τους για το Ιεροσπουδαστήριο αυτό καθαυτό, αλλά το χρησιμοποιούν για να εξυπηρετήσουν άλλους σκοπούς» τονίζουν, μεταξύ άλλων.

Οι νόμιμοι ιεροδιδάσκαλοι σκιαγραφούν στην ίδια ανακοίνωση αυτούς που θα ήθελαν να δουν το σχολείο να βάζει λουκέτο:

«Καταρχάς, είναι γνωστοί στη μειονότητα όλοι αυτοί που θα ήθελαν να δουν το “Χαϊριγιέ” να κλείνει. Αυτοί που τρέμουν στην εικόνα της προόδου του σχολείου, της οργάνωσής του κατά τα πρότυπα ενός σύγχρονου θρησκευτικού σχολείου που θα προετοιμάζει θρησκευτικούς λειτουργούς και υποψηφίους για ανώτατες ισλαμικές σπουδές, οι οποίοι μακριά από κάθε εθνικισμό (όπως ακριβώς επιβάλει η Ούμμα στο Ισλάμ) δεν θα ελέγχονται από γνωστά κέντρα. Είναι, επίσης, γνωστοί στη μειονότητα όλοι αυτοί που βλέπουν στη λέξη «μειονοτικό» τη λέξη «τουρκικό». Και συνεπώς χαλά το αφήγημά τους, όταν βλέπουν τη λέξη «μουσουλμανικό» λες και δεν είναι μουσουλμάνοι οι ίδιοι. Τις ταυτοτικές τους αναζητήσεις να τις αφήσουν για άλλους χώρους και να μην εργαλειοποιούν ένα μουσουλμανικό σχολείο έξι αιώνων για να παίξουν τα εθνικιστικά τους παιχνίδια».

Και καταλήγει η ανακοίνωση:

«Εμείς, όπως οι γονείς μας και οι παππούδες μας, θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε το σχολείο, το οποίο αντανακλά τις παραδόσεις της μειονότητας και το χαρακτήρα του Ισλάμ της Θράκης και θα προσπαθούμε να το προστατεύουμε από το να γίνεται αρένα πολιτικών παιχνιδιών».
Ο θεσμός των ιεροδιδασκάλων
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο θεσμός των ιεροδιδασκάλων ισλαμικής θρησκείας που ψηφίστηκε διακομματικά το 2014 αποτελεί τομή για το ελληνικό κράτος «που για πρώτη φορά επιχείρησε να βάλει τέλος στην ασύδοτη λειτουργία των τεμενών και των ιεροσπουδαστηρίων» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει πρόσωπο εκ των εμπνευστών της σχετικής νομοθεσίας.

«Δεν είναι τυχαίο ότι η Τουρκία πολέμησε τον νόμο αυτό μέχρι και σήμερα γιατί αντιλήφθηκε ότι με αυτό τον τρόπο θα έχανε σταδιακά την επιρροή που ασκούσε στη μειονότητα μέσω των θρησκευτικών λειτουργών που ήλεγχε με τους εξαρτημένους απ’ αυτή ψευδομουφτήδες σε Ξάνθη και Ροδόπη» συμπληρώνει το ίδιο πρόσωπο.

Λάμπρος Ζαχαρής

https://sputniknews.gr/topikes-eidiseis/202101209411366-kontra-gia-to-mousoulmaniko-ierospoudastirio-komotinis-poioi-prospathoun-na-dihasoun-ti-meionotita/

Σχ. : Να προσθέσουμε εδώ μια σημαντική παράμετρο που ενοχλεί την Τουρκία και σχετίζεται με το ιεροσπουδαστήριο. Η Τουρκία ενοχλείται διότι τα έσοδα της ακίνητης περιουσίας του ιεροσπουδαστηρίου τα διαχειρίζεται η Βακουφική Επιτροπή Μουσουλμανικών Περιουσιών Κομοτηνής (ΔΕΜΠΚ) υπό την προεδρία του Σελίμ Ισά. Επιτροπή η οποία παράλληλα με το φιλανθρωπικό έργο προς όφελος μουσουλμάνων και χριστιανών, έχει κάνει μια κοσμογονία στο θέμα της συντήρησης και επισκευής των ακινήτων της ΔΕΜΠ-Κομοτηνής . Αυτό ανεβάζει το κύρος της και έμμεσα και το κύρος του ελληνικού κράτους. Αυτό το τελευταίο είναι που ενοχλεί την Τουρκία, που επιθυμεί ιδιαίτερα την αποδυνάμωση της ΔΕΜΠ-Κομοτηνής. Να το έχει υπόψη της αυτό η Διακομματική επιτροπή για την Θράκη.

 

Previous Article

Ο Τζαν Ντουντάρ αποκαλύπτει το παρασκήνιο πίσω από τις πρόσφατες επιθέσεις σε δημοσιογράφο και πολιτικό

Next Article

O νέος ΥΠΕΞ των ΗΠΑ χαρακτηρίζει την Τουρκία “αποκαλούμενο στρατηγικό εταίρο” και δείχνει να ετοιμάζει νέες κυρώσεις

Ίσως Σας Ενδιαφέρουν

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *