- 8 May 2021
- By TourkikaNea.gr
- 0 Comments
Τους έσυραν στον Τούρκο καδή ώστε να απολογηθούν και να ξαναγυρίσουν στον μωαμεθανισμό…
Aύριο, Κυριακή του Θωμά, η ανατολική ορθόδοξη εκκλησία εορτάζει την μνήμη των Πέντε Αγίων Νεομαρτύρων εκ Σαμοθράκης οι οποίοι μαρτύρησαν εδώ στην περιοχή μας, στην Μάκρη. To μαρτύριο των Πέντε Άγιων θυμίζει, στην βαναυσότητα, στην σκληρότητα και στην χρονική διάρκεια, τα μαρτύρια των πρωτοχριστιανών μεγαλομαρτύρων!!
Οι Πέντε Άγιοι όταν ήδη γύρισαν απελευθερωμένοι στο νησί τους δεν δείλιασαν στιγμή στο να διατυμπανίζουν πως ξαναεπέστρεψαν στον χριστιανισμό, όντας μουσουλμάνοι πρωτύτερα , παρόλο που ήξεραν πως αυτό ήταν αιτία θανατώσεως. Πράγματι 2 φορές τους έσυραν στον Τούρκο καδή ώστε να απολογηθούν και να ξαναγυρίσουν στον μωαμεθανισμό. Με δωροδοκίες και μεσολαβήσεις αφέθηκαν ελεύθεροι. Την 3η, όμως, φορά η τιμωρία ήταν σκληρή. Αποφασίστηκε η θανάτωσή τους αφού προηγήθηκαν πολυήμερα βασανιστήρια (με το χειρότερο αυτό της πείνας, όντας αλυσοδεμένοι σε μπουντρούμι στην Μάκρη για πολύν καιρό). Την Κυριακή του Θωμά του 1836 τους έβγαλαν στο «μεϊντάνι» του χωριού, στην κεντρική πλατεία, και μπροστά στα μάτια όλων των κατοίκων ξεκίνησε το μαρτύριο του πρώτου. Μαζί με όλους τους κατοίκους της Μάκρης παρακολουθούσαν ατάραχοι και οι άλλοι 4 συν-μάρτυρες, προσδοκώντας οι δήμιοι με αυτόν τον τρόπο να τους «λυγίσουν» την τελευταία στιγμή ώστε να «τουρκέψουν» απαρνούμενοι την πίστη τους. Με πρωτοστάτη τον μεγαλύτερο, τον Μιχαήλ, άρχισε η πορεία των Μαρτύρων προς την αιωνιότητα καθώς οι δήμιοι τον πετσόκοβαν σιγά σιγά και βασανιστικά κομμάτι κομμάτι. Οι κάτοικοι, βλέποντας το αποκρουστικό θέαμα, άρχισαν να διαμαρτύρονται έντονα και προκειμένου να μην ξεσπάσουν ταραχές οι δήμιοι έσυραν το κατακρεουργημένο σώμα του Μιχαήλ στο διπλανό ναό της Αγίας Αναστασίας και το αποκεφάλισαν στην είσοδο της εκκλησίας. Οι άλλοι τέσσερις όχι μόνο δεν δείλιασαν αλλά ακόμα πιο πολύ πόθησαν την ομολογία επιτιμώντας τους σφαγείς τους. Τους δύο τους κρεμάσαν και τους οι άλλους δύο τους κατακρεούργησαν επάνω στα τσιγκέλια σε διάφορα σημεία της Μάκρης (έχω την ευλογία το σπίτι μου να βρίσκεται πολύ κοντά στον τόπο μαρτυρίου ενός εκ των Πέντε). Αν αυτό το μαρτύριο δεν παραπέμπει στα μαρτύρια των μεγαλομαρτύρων του 3ου και 4ου αιώνα τότε ποιό;;;
Οι Πέντε Άγιοι είναι δικοί μας άνθρωποι και στην περιοχή μας υπάρχουν πολλοί απόγονοί τους.
Την μνήμη του μαρτυρίου τους δεν πρέπει να μας την θυμίζει μόνο η εκκλησία, ή κάποιες επετειακές αναφορές. Η ιστορία τους πρέπει να γίνει γνωστή σε όλον τον κόσμο. Η θυσία τους να μην χαθεί στην λήθη και να χαραχθεί ανεξίτηλα στο συλλογικό μας υποσυνείδητο σε τοπικό αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο!
Χρόνια πολλά! Οι Πέντε Άγιοι να μας προστατεύουν και να πρεσβεύουν υπέρ ημών!!
Σιμσίρης Γιώργος -FACEBOOK
Σχ : Φίλοι της ιστοσελίδας μας στην Αλεξανδρούπολη έχουν βαλθεί να γυρίσουν μια ταινία για το μαρτύριο των Πέντε αυτών Αγίων. Όποιος μπορεί ΟΦΕΙΛΕΙ να τους βοηθήσει οικονομικά για την ταινία αυτή, καθώς το ελληνόφωνο κράτος αρνήθηκε…

