fbpx

TourkikaNea.gr

Μεταφράσεις Και Νέα Των Τουρκικών Εφημερίδων Και Ιστοσελίδων Που Αφορούν Την Ελλάδα

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά…

0 σχόλια Share:
Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Η κυβέρνηση Ερντογάν προστατεύει τις τουρκικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο όπλων και πετρελαίου στην Λιβύη

Η ισλαμική η κυβέρνηση του προέδρου Ερντογάν θωράκισε παραγωγούς όπλων και πυρομαχικών από έναν έλεγχο του ΟΗΕ, όταν αρνήθηκε να ανταποκριθεί σε ερωτήσεις από την ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ, η οποία διερευνούσε παραβιάσεις των κυρώσεων στη Λιβύη.
Σύμφωνα με έγγραφο του Συμβουλίου ασφαλείας του ΟΗΕ που κυκλοφόρησε στις 3 Ιανουαρίου 2019, η τουρκική κυβέρνηση ανταποκρίθηκε σε έρευνες μόνο τέσσερις φορές, ενώ είτε αρνήθηκε να απαντήσει, είτε έδωσε μερικές πληροφορίες για όλες τις υπόλοιπες έρευνες κατά την περίοδο από τις 7 Απριλίου 2017 έως τις 15 Ιουλίου 2018.
Αλλά και όταν η Άγκυρα απάντησε σε ερωτήσεις που έθεσαν οι εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ σχετικά με τις παραβιάσεις των κυρώσεων στη Λιβύη, η κυβέρνηση Ερντογάν  ακολούθησε μία πολιτική άρνησης ή παρείχε άσχετες απαντήσεις. Η ομάδα εμπειρογνωμόνων σε έκθεση που υπέβαλε στις 5 Σεπτεμβρίου 2018 ανέφερε πως “Η εκτροπή των όπλων τροφοδοτεί την αυξανόμενη ανασφάλεια και αποτελεί συνεχή απειλή για την ειρήνη και την ασφάλεια στη Λιβύη και στις γειτονικές χώρες”. Η έκθεση υποβλήθηκε στην επιτροπή του Συμβουλίου Ασφαλείας που συστάθηκε σύμφωνα με το ψήφισμα 1970/2011 σχετικά με τη Λιβύη.

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Ένα από τα περιστατικά που εξέτασαν οι επιθεωρητές του ΟΗΕ ήταν η κατάσχεση εκρηκτικών πυροκροτητών και εκρηκτικών καλωδίων στο πλοίο Ανδρομέδα με σημαία της Τανζανίας τον Ιανουάριο του 2018. Το πλοίο φέρεται να κατευθυνόταν στο λιμάνι Μισράτα και κατασχέθηκε από τις ελληνικές αρχές, ενώ εντοπίστηκε να πλέει με απενεργοποιημένο το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης σκάφους.

Η Orica-Nitro-τουρκική εταιρεία παραγωγός και διανομέας των εμπορικών εκρηκτικών του πλοίου, για να μεταφέρει τα εκρηκτικά,  συνήψε σύμβαση με την εταιρεία Armada Shipping-εμπορευματικό αντιπρόσωπο με έδρα την Κωνσταντινούπολη, η οποία επίσης χρησιμοποίησε το πλοίο που ανήκει στην εταιρεία Andromeda Shipmanagement που είναι νηολογημένη στα νησιά Μάρσαλ.

 

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Αντίγραφο του συμβολαίου που συνήψε η εταιρεία Αrmada Ltd

Αξίζει να σημειωθεί ότι το πλοίο Ανδρομέδα είχε αποκλειστεί από τα λιμάνια της Ευρώπης για λόγους ασφαλείας τον Αύγουστο του 2017, ότι η εταιρεία που το κατείχε αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, ενώ σχεδίαζε να το πουλήσει για παλιοσίδερα. Ίσως ήταν το τέλειο σκάφος για μία τελευταία μεταφορά πριν την απόσυρση του, ώστε να κερδίσει κάποια έσοδα για τους ιδιοκτήτες του.
Ακόμη και στην περίπτωση που τα πράγματα πήγαιναν κακά, αυτοί δεν είχαν πολλά να χάσουν,  λαμβάνοντας υπόψη τον τεράστιο όγκο των εργασιών που χρειαζόταν το πλοίο για να διατηρήσει τα απαιτούμενα πρότυπα ασφαλείας.

Με εταιρεία εκτελωνιστή την Reba Denizcilik Hizmetleri AS, στις 19 Νοεμβρίου 2018 φορτώθηκαν στο πλοίο 29 κοντέινερ με  εκρηκτικά, από το τουρκικό λιμάνι της Μερσίνας. Η ομάδα των ατόμων εξακολουθεί να ερευνά εάν κάποιο από τα άτομα οι εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά αυτών των εκρηκτικών υλών δεν συμμορφώθηκε με το εμπάργκο όπλων.
Το δεύτερο περιστατικό που εξέτασαν οι εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ αφορούσε μεταφορές όπλων από τη Μισράτα προς το Συμβούλιο Shura των Επαναστατών της Βεγγάζης, μια συμμαχία ισλαμιστικών πολιτοφυλακών που περιλάμβανε την ομάδα Ansar al-Sharia που συνδέεται με την Αλ Κάιντα.

Στην 1η Μαΐου 2017 σε μια στρατιωτική επιχείρηση της Ε.Ε. στη νότια κεντρική Μεσόγειο μετέπειτα γνωστή ως EUNAVFOR Med, επιθεώρησε το πλοίο El Mukhtar σε διεθνή ύδατα στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης. Κατά την επιθεώρηση, ανακαλύφθηκαν όπλα, πυρομαχικά και συναφές υλικό και στη συνέχεια κατασχέθηκαν. Τα εκρηκτικά είχαν κατασκευαστεί στην Τουρκία. Σύμφωνα με τα βίντεο, τα κουτιά φέρουν την ετικέτα του Τούρκου κατασκευαστή Kapeks Üretim Patlayıcı Maddeler Ticaret Limited, η οποία εδρεύει στην πρωτεύουσα Άγκυρα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Kapeks είναι ο Hakay Kaya, ο οποίος εργάστηκε για την Orica-Nitro ως διαχειριστής επιχειρήσεων και είναι πλέον ο ιδιοκτήτης της χημικής και μηχανικής εταιρείας HTD Kimya ve Mühendislik A.Ş.

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Καπάκι με ετικέτας της εταιρίας Kapeks σε ένα από τα κιβώτια που κατασχέθηκαν από το πλοίο.

 

Το ίδιο πλοίο σταματήθηκε και ερευνήθηκε και πάλι στις 19 Ιουνίου 2017 στα διεθνή ύδατα στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης. Οι επιθεωρητές βρήκαν όπλα και πυρομαχικά. Όταν ερωτήθηκαν από τους ανακριτές του ΟΗΕ, η τουρκική κυβέρνηση δήλωσε ότι η εταιρεία δεν είχε στοιχεία για εξαγωγές στη Λιβύη μεταξύ 1 Μαρτίου 2011 και 4 Οκτωβρίου 2017.

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Πυροκροτητής που παράγεται από την Kapeks Ltd. (Ένα από τα κουτιά φέρει ένα σύμβολο προσοχής για εκρηκτικά και ένα αποσυσκευασμένο ρολό εκρηκτικού καλωδίου πάνω από το κουτί.

Παρόμοιες παρακολουθήσεις όπλων καταγωγής Τουρκίας έχουν αναφερθεί και σε προηγούμενες εκθέσεις του ΟΗΕ. Για παράδειγμα, ένα πλοίο νηολογημένο στη Βολιβία που ονομαζόταν Haddad 1 κατασχέθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 από την ελληνική ακτοφυλακή, ενώ μετέφερε κρυφά όπλα από την Τουρκία στη Λιβύη. Βρέθηκαν τότε δύο δοχεία κοντέινερ με 5.000 όπλα παραχθέντα από την εταιρία Torun Arms και 500.000 γύροι πυρομαχικών παραχθέντες από την Yavaşçalar, αμφότεροι Τούρκοι κατασκευαστές όπλων. Η εταιρία Yavaşçalar διοικείται από τον έμπορο όπλων Latif Aral Aliş, ο οποίος βρίσκεται πολύ κοντά στον Ερντογάν. Σύμφωνα με την ομάδα εμπειρογνωμόνων των ΟΗΕ που διερεύνησε το περιστατικό, οι τουρκικές αρχές προσπάθησαν να παραπλανήσουν σχετικά με τα γεγονότα  για το εμπόρευμα του πλοίου. Αρχικά, η τουρκική κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι τα όπλα προορίζονταν για το Λίβανο και τα πυρομαχικά για τη σουδανική αστυνομία. Εντούτοις, ο έλεγχος δεν έδειξε κανένα αποδεικτικό στοιχείο υποστηρικτικό αυτού του ισχυρισμού, αλλά μάλλον αποκάλυψε αντιφατικά αποδεικτικά στοιχεία, με τη μορφή ναυτικού χάρτη από τη γέφυρα και το δηλωτικό φορτίου, που έδειχναν ότι το εμπόρευμα προοριζόταν για τη Mισράτα. Η μαρτυρία των μελών του πληρώματος επιβεβαίωσε επίσης αυτό το λογαριασμό.

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Διαφήμιση από τον Τούρκο κατασκευαστή εκρηκτικών Kapeks.

Η τουρκική κυβέρνηση όταν προκλήθηκε, άλλαξε το αφήγημα της,  υποστηρίζοντας πως  “τα όπλα κυνηγιού / φυσίγγια, τα άσφαιρα και οι σφαίρες από καουτσούκ” δεν υπόκεινται σε κυρώσεις, ούτε απαιτούν άδεια. Η επιτροπή κυρώσεων του Σ.Α.  του ΟΗΕ δεν συμφωνεί με την εκτίμηση αυτή, τονίζοντας ότι και αυτά υπόκεινται σε περιορισμούς. Το πλοίο Haddad 1 είχε ήδη φάκελο για  λαθρεμπόριο όπλων στη Λιβύη, σύμφωνα με τους επιθεωρητές του ΟΗΕ που είχαν συλλέξει πληροφορίες σχετικά με την παράνομη μεταφορά όπλων και πυρομαχικών στη Λιβύη κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο Τομπρούκ τον Ιούλιο του 2015. Οι αρχές της Λιβύης ανέφεραν την κατάσχεση τεσσάρων κοντέινερ με  όπλα και πυρομαχικά που προορίζονταν για την Μισράτα και είχαν βρεθεί στο πλοίο. Σύμφωνα με τα ναυτικά δεδομένα, το Haddad 1 ταξίδεψε στο Τομπρούκ τον Ιούνιο του 2015.

Τον Νοέμβριο του 2016 μετά από διαρροή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον γαμπρό του Ερντογάν και υπουργό Ενέργειας Berat Albayrak, αποκάλυψα ένα έγγραφο, το οποίο δείχνει πως  αυτός προσεγγίσθηκε από τον ιδιοκτήτη μιας πτωχευμένης ναυτιλιακής εταιρείας, που ζητούσε αποζημίωση από την τουρκική κυβέρνηση για ζημιά που υπέστη το πλοίο του,  κατά τη μεταφορά όπλων μεταξύ Λιβυκών λιμένων, μετά από εντολή από τις τουρκικές αρχές. Η επιστολή απεστάλη στο Albayrak από τον βοηθό του, Ertuğrul Altın, στις 8 Ιουλίου 2014, μετά την παραλαβή της από τον Mümin Şahin, τον ιδιοκτήτη της εταιρείας φορτίου και πεθερό του. Στην επιστολή του, ο Şahin αποκάλυψε όλες τις λεπτομέρειες μιας εγκεκριμένης από την τουρκική κυβέρνηση αποστολής όπλων σε ανταρτών στη Λιβύη, προσπαθώντας παράλληλα να εξασφαλίσει αποζημίωση για ζημιές στο ναυλωμένο πλοίο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Το φορτηγό πλοίο Irmak, συνήψε συμβόλαιο αρχικά για πρώτη φορά από την αμφιλεγόμενη φιλανθρωπική ομάδα του Ιδρύματος Ανθρωπιστικής Βοήθειας (IHH), το οποίο υποστηρίζεται από την κυβέρνηση Erdoğan. Η IHH, που κατηγορήθηκε για διακίνηση όπλων στη Συρία σε έγγραφα που παρείχε η Ρωσία στο Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, φόρτωσε ανθρωπιστικές προμήθειες σε αυτό το πλοίο που συνδέεται με τη Λιβύη στο λιμάνι Zeyntinburnu της Κωνσταντινούπολης. Το φορτίο εκφορτώθηκε στο λιμάνι της Mισράτα στις 22 Απριλίου 2011. Στο ταξίδι επιστροφής του, το πλοίο είχε συμβληθεί από μια τουρκικής-λιβυκή εταιρία για να παραδώσει ένα φορτίο από τη Βεγγάζη στη Mισράτα. Το δηλωτικό έδειξε ότι τα 16 κοντέινερ περιείχαν ιατρικές προμήθειες.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτωσης, ο πλοίαρχος του πλοίου Αμπντουλάχ Σαχίν, υποψιάστηκε και θέλησε να ελέγξει το περιεχόμενο για να βεβαιωθεί ότι δεν περιλαμβάνονται στα απαγορευμένα προϊόντα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και κανονισμούς. Όταν συνειδητοποίησε ότι το φορτίο ήταν όπλα και όχι ιατρικές προμήθειες όπως αναφέρεται στη σύμβαση, αρνήθηκε να το φορτώσει στο πλοίο. Την επόμενη μέρα, ο Τούρκος γενικός πρόξενος στη Βεγγάζη Αλί Νταβούτογλου και ένας Λίβυος αξιωματούχος που ονομάζεται Muhamed Alreaht επισκέφθηκαν τον πλοίαρχο του πλοίου για να τον πιέσουν. Ο Νταβούτογλου δήλωσε ότι η αποστολή εγκρίθηκε από το πρωθυπουργικό συμβούλιο του Ερντογάν και ότι η αποστολή ήταν θέμα εθνικής ασφάλειας για την Τουρκία. Σημείωσε ότι ο Çağatay Erciyesoğlu του υπουργείου Εξωτερικών γνώριζε την υπόθεση και παρακολουθούσε την πρόοδο της αποστολής. Ο καπετάνιος απέρριψε τις πιέσεις που δέχθηκε.

 

Πλοίο τουρκικής ΜΚΟ αντί για ¨ιατρικά είδη¨ μετέφερε εκρηκτικά...

Ο Τούρκος διπλωμάτης Ali Davutoğlu συντόνιζε τις αποστολές όπλων στη Λιβύη κατά τα πρώτα χρόνια της σύγκρουσης εκεί. Τώρα είναι πρεσβευτής στην Τανζανία

Ο καπετάνιος αργότερα προσκλήθηκε στο Τουρκικό Γενικό Προξενείο της Βεγγάζης για να πιεστεί περισσότερο, αλλά οι συνομιλίες κατέρρευσα, αυτή τη φορά λόγω του κόστους της αποστολής . Τελικά, ο Λίβυος αξιωματούχος κατέσχεσε τα έγγραφα μεταφοράς, αναγκάζοντας τον καπετάνιο να συμφωνήσει σε μια συμφωνία επιτρέποντας στο πλοίο 26 (όχι 16, όπως δηλώθηκαν αρχικά) εμπορευματοκιβώτια γεμάτα όπλα. Το πλοίο εισήλθε στο λιμάνι της Mισράτα την 1η Μαΐου 2011, μέσω μιας διαδρομής που είχε εκκαθαριστεί από νάρκες από πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ. Ενώ το φορτίο εκφορτώθηκε, δυνάμεις πιστές στο Καντάφι άνοιξαν πυρ εναντίον του πλοίου, υποχρεώνοντας το πλήρωμα να βιαστούν να αποχωρήσουν μόλις τελείωνε η εκφόρτωση. Ωστόσο, το φορτηγό έπαθε ζημίες, κόπηκε ο άξονας στην κύρια έλικα του και έπρεπε να πάει στην Μάλτα για επισκευές στο ναυπηγείο Cassar. Η εταιρεία δεν μπορούσε να πληρώσει τα έξοδα επισκευής. Ο κυβερνήτης και το πλήρωμα απομακρύνθηκαν στη Μάλτα. Και η εταιρεία εμπορευμάτων χρεοκόπησε με 1,7 εκατομμύρια ευρώ χρέους. Ο ιδιοκτήτης συνέχισε να γράφει σε διάφορες κρατικές υπηρεσίες στην Τουρκία ζητώντας αποζημίωση, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Η Τουρκία αναφέρεται στην έκθεση του ΟΗΕ για το 2018 όχι μόνο για παραβιάσεις όπλων αλλά και για επιχειρήσεις λαθρεμπορίου πετρελαίου. Στις 6 Οκτωβρίου 2017 η ακτοφυλακή της Λιβύης άνοιξε πυρ κατά του πλοίου Goeast, που φέρεται να εμπλέκεται στο λαθρεμπόριο καυσίμων. Μετά το περιστατικό αυτό, οι τουρκικές αρχές χορήγησαν στο πλοίο αυτό άδεια αγκυροβόλησης και η πρόσβασης στο λιμάνι. Η επιτροπή επικοινώνησε με τις τουρκικές αρχές αλλά δεν έλαβε καμία πληροφορία σχετικά με το φορτίο του πλοίου.

Η ακτοφυλακή της Λιβύης στις 28 Απριλίου 2017, κατέσχεσε το πλοίο Stark, περίπου 1,5 ναυτικά μίλια από το Αμπού Καμμάς, φορτωμένο με  500.000 λίτρα ντίζελ. Πάνω στο πλοίο υπήρχαν έξι Τούρκοι πολίτες. Το πλοίο ανήκει στην τουρκική εταιρεία Anadolu Uluslararası Ticaret ve Taşımacılık A.Ş., με έδρα την Κωνσταντινούπολη. Ο Τούρκος υπήκοος Zihni Metin Öztezcan αναγράφεται ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου σύμφωνα με τα στοιχεία του εμπορικού μητρώου.

Μια άλλη τουρκική εταιρεία, Ilu Trade and Shipping INC, εμπλέκετο στο λαθρεμπόριο πετρελαίου, καθώς το δεξαμενόπλοιο Rex / Amargi συνελήφθη στις 29 Αυγούστου 2017 από την ακτοφυλακή της Λιβύης και μεταφέρθηκε στην Τρίπολη. Το πλοίο μετέφερε 1.000 τόνους ντίζελ.

Αμπντουλλάχ Μποζκούρτ

Νordicmonitor.com

9/7/2019

Previous Article

Νεκροί και τραυματίες από επίθεση του ΠΚΚ στο Χακκάρι

Next Article

Με σκοπό την αποτροπή του τουρισμού στο εξωτερικό…

Ίσως Σας Ενδιαφέρουν

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.