Η κάμερα θα ελαφρύνει και το ΑΝΚΑ θα ανέβει στα 30 χιλιάδες πόδια
Καθυστέρηση θα υπάρξει στο σχέδιο για το μη επανδρωμένο όχημα ΑΝΚΑ που θα ενισχύσει την Τουρκία στον αγώνα με την τρομοκρατία. Λόγω του ότι η κάμερα αναγνώρισης και επιτήρησης έπεσε βαριά, το ΑΝΚΑ δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 20.000 πόδια. Αναφέρεται πως το θέμα θα ξεπεραστεί και το μη επανδρωμένο όχημα θα φτάσεις τα 30.000 πόδια.
Οι εργασίες για τα μη επανδρωμένα οχήματα που συμβάλλουν πολύ στον αγώνα ενάντια στην τρομοκρατία kαι επιταχύνθηκαν μετά την κρίση με τα ισραηλινά Heron, κοντεύουν στο τέλος. Το πρώτο εγχώριο μη επανδρωμένο εναέριο όχημα ΑΝΚΑ πραγματοποίησε μια σειρά από πτητικές δοκιμές. Μάλιστα σε ένα πρόγραμμα στο οποίο μετείχε και ο πρωθυπουργός Ερντογάν, κατέβασε στον σταθμό εδάφους τις εικόνες που είχε τραβήξει. Μάλιστα με μια μανούβρα που έκανε στον ουρανό χαιρέτισε και τον πρωθυπουργό. Αποκαλύφθηκε όμως πως υπήρχαν κάποιες ελλείψεις στο πρόγραμμα. Η παραχθείσα από την Aselsan κάμερα που μπήκε στο ρύγχος του ΑΝΚΑ, του έπεσε βαριά. ΤΟ ΑΝΚΑ δεν μπόρεσε να φτάσει στο επιθυμητό ύψος των 30.000 ποδιών. Λόγω της κάμερας βάρους 120 κιλών , δεν μπόρεσε να ξεπεράσει τα 20 χιλιάδες πόδια.
Έτσι δόθηκε το καθήκον στην Aselsan που παράγει τις κάμερες. Θα παραχθούν κάμερες πιο ελαφριές και θα ενταχθούνε στο ΑΝΚΑ. Έτσι το πρώτο τουρκικό μη επανδρωμένο όχημα θα μπορέσει να φτάσει στο επιθυμητό ύψος. Από την άλλη έγινε γνωστό πως το πρωτότυπο του ΑΝΚΑ κατά την διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης αχρηστεύτηκε. Οι εργασίες όμως συνεχίζονται με τα υπόλοιπα.
Πηγές από την εταιρία-παραγωγό του ΑΝΚΑ την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ) αναφέρουν πως το πρόβλημα δεν πηγάζει από τους ίδιους, αλλά ότι καθώς η κάμερα είναι βαρύτερη από το προβλεπόμενο, το ΑΝΚΑ αντιμετωπίζει πρόβλημα στο να πάρει ύψος. Ενώ οι υπεύθυνοι της Αselsan δηλώνουν πως ¨Δεν μας ήρθε κάποια σχετική αιτίαση από την ΤΑΙ. Ακόμη και το Predator των ΗΠΑ έχει κάμερα ιδίου βάρους. Εάν ενδυναμώσουν τον κινητήρα δεν θα υπάρξει πρόβλημα¨.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Γενικό Επιτελείο θα ερευνήσει τις απόψεις σε αυτό το θέμα. Για το ξεπέρασμα του θέματος υπάρχουν δύο σενάρια. Εάν οι Τ.Ε.Δ. αποδεχτούν τα 20.000 πόδια, θα αρχίσει η γραμμή παραγωγής. Εάν οι στρατιωτικοί επιμείνουν στους όρους υπογραφής του σχεδίου, τότε θα υπάρξει καθυστέρηση. Παλιότερα είχε ανακοινωθεί πως το ΑΝΚΑ θα παραδιδόταν στις Τ.Ε.Δ. το 2012. Στους αμυντικούς κύκλους αναφέρεται πως θα δοθεί πρόσθετο διάστημα στην Aselsan για αυτό το θέμα. Αυτό σημαίνει πως ο χρόνος λήξης του προγράμματος θα επιμηκυνθεί. Εκφράζεται η άποψη πως για την γραμμή παραγωγής και για τις παραδόσεις θα χρειαστούν ακόμη 2 χρόνια.
Από την άλλη μεριά η Τουρκία αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα στο θέμα των μη επανδρωμένων οχημάτων. Από τα 10 ενταγμένα Heron , αυτή την στιγμή πετάνε μόνο τα 3. Διότι υπάρχει μόνος ένας επίγειος σταθμός και κάθε επίγειος σταθμός μπορεί να ελέγχει μόνο 3 αεροπλάνα. Για να ξεπεραστεί προσωρινά αυτή η αμυντική αδυναμία νοικιάστηκαν από τις ΗΠΑ 5 μη επανδρωμένα αεροπλάνα περισυλλογής πληροφοριών. Το πρώτο εξ αυτών ήρθε στην Τουρκία. Τα υπόλοιπα δεν έφτασαν ακόμη στις Τ.Ε.Δ.
Το νέο ΑΝΚΑ θα είναι ένοπλο
Από την τελευταία σύνοδο του Εκτελεστικού Συμβουλίου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSİK) στην οποία μετείχαν ο πρωθυπουργός Ερντογάν και ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Νετζντέτ Οζέλ, αποφασίστηκε το ΑΝΚΑ να εξελιχθεί και να ανανεωθεί με πιο δυνατό κινητήρα. Σύμφωνα με πληροφορίες το επόμενο ΑΝΚΑ θα καθοδηγείται από δορυφόρο. Επίσης με τα διάφορα όπλα που θα φέρει θα μπορεί να εξουδετερώσει περισσότερους του ενός στόχους.
Εφ. Ζαμάν 1/10/2012