Εφ. Σαμπάχ 22-5-2011
H τουρκική αμυντική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει πολλά σημαντικά σχέδια. Ανάμεσα στα σχέδια που έχει ανακοινώσει ο Ερντογάν για το 2023 είναι και τα σχέδια για εθνικό άρμα, εθνικό αεροπλάνο και εθνικό δορυφόρο, που συνεχίζονται με την αποφασιστικότητα του κράτους. Συγκεντρώσαμε αυτά τα σχέδια που θα αυξήσουν την αρχηγία της Τουρκίας στην περιοχή και θα την ενδυναμώσουν ενάντια στην τρομοκρατία.
ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΜΑ ΑΛΤΑΙ
Το σχέδιο αυτό άρχισε με κύριο φορέα υλοποίησης την εταιρία Οτοκάρ του ομίλου Κοτς. Το άρμα Αλτάι που αναπτύσσεται ως τρίτης γενιάς, πήρε το όνομα του από τον διοικητή του 5ου Σώματος ιππικού κατά τον εθνικοαπελευθερωτικό πόλεμο Φαχρετίν Αλτάι.
Την τεχνική υποστήριξη στο άρμα Αλτάι έχει η εταιρία Ροτέμ από την Νότια Κορέα. Για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού, την παραγωγή του πρωτότυπου, τις δοκιμές και την πιστοποίηση διατέθηκαν 500 εκ. $.
ΑΚΥΑ- ΕΘΝΙΚΗ ΤΟΡΠΙΛΗ
Υπό την ευθύνη του Κέντρου Έρευνας του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (ARMERKOM) και με την στήριξη της Νότιας Κορέας παρήχθη νέα τορπίλη διαμετρήματος 553 mm με την επωνυμία ΑΚΥΑ. Στο σχέδιο αυτό την πολεμική κεφαλή έχει αναλάβει η ROKETSAN και η TÜBİTAK το σόναρ.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ-MILGEM
To σχέδιο Milgem που έχει ονομαστεί έτσι από τις λέξεις εθνικό και πλοίο (Milli” και “Gemi) στοχεύει στην παραγωγή με εθνικές δυνατότητες ενός σύγχρονου πολεμικού πλοίου. Η απολύτως πρωτότυπη προμελέτη για το πλοίο ολοκληρώθηκε το 2004 και το πλοίο άρχισε να κατασκευάζεται στα ναυπηγεία της Κωνσταντινούπολης στις 26-7-2005. Στις 27-9-2008 κατά την 470η επέτειο της ναυμαχίας της Πρέβεζας, καθελκύστηκε το πρώτο μας εθνικό καράβι με την ονομασία Χάλκη (F-511). Το μήκος του είναι 99 μέτρα και το μέγιστο πλάτος του είναι 14,4 μέτρα.
Τα ταξίδια του άρχισαν στις 2-11-2010 και έγιναν οι έλεγχοι απόδοσης. Η κατασκευή του δεύτερου πλοίου με την ονομασία Πρίγκηπος (F-512) συνεχίζεται στα ναυπηγεία Κωνσταντινούπολης.
ΑΝΚΑ- ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ
Το μη επανδρωμένο αεροπλάνο ΑΝΚΑ που πήρε το όνομα του από το όνομα του μυθικού πουλιού Zümrüd-ü Anka, παρήχθη από την ΤΑΙ (Τουρκική Αεροπορική Βιομηχανία). Το ΑΝΚΑ που ολοκλήρωσε τις πτητικές δοκιμές του, έχει άνοιγμα πτερύγων 17,3 μέτρων, μήκος 8 μέτρα και βάρος απογείωσης 1600 κιλών, φέρει δυνατότητες των κορυφαίων του είδους του. Το ΑΝΚΑ έχει κινητήρα ντίζελ 155 ίππων, μπορεί να μείνει στον αέρα 24 ώρες και μπορεί να φέρει βάρος μεγαλύτερο από τα παρόμοια με αυτό.To όχημα αυτό μπορεί μέρα και νύχτα να αναγνωρίζει, να παρατηρεί και να εντοπίζει στόχους, καθώς και να απογειώνεται και να προσγειώνεται αυτόματα. Αποτελείται από περίπου 7 χιλιάδες τεμάχια, ο σκελετός και τα φτερά του είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και δόθηκε σημασία να μην εντοπίζεται εύκολα από τα ραντάρ. Ο στόχος είναι να φτάνει τα 23 χιλιάδες πόδια ύψος και να μπορεί να παραμείνει 18 ώρες στον αέρα.
ΑΤΜΑΤΖΑ-ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙ ΠΛΟΙΟΥ
Το συγκεκριμένο πυραυλικό σύστημα αναπτύσσεται για να καλύψει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Με την υπογραφή της συμφωνίας ύψους 80 εκ $ για τη παραγωγή του πρωτοτύπου άρχισαν οι εργασίες ανάπτυξης. Κύριος φορέας υλοποίησης είναι η Roketsan ενώ την ερευνητική κεφαλή αναπτύσσει η Aselsan.
ΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ ΟΧΗΜΑ- ARMA
To θωρακισμένο πολεμικό 8×8 όχημα ΑΡΜΑ που παράγει η εταιρία Otokar έχει την δυνατότητα να κινείται και να προχωρά μέσα στην ομίχλη, το σκοτάδι και τον καπνό χωρίς κανένα φως, χάρη στην θερμική κάμερα που διαθέτει. Το όχημα χάρη στο αμφίβιο κιτ που διαθέτει μπορεί να κινηθεί και στο νερό φτάνοντας τα 8 χιλιόμετρα την ώρα. Μια άλλη ιδιαιτερότητα του είναι ότι ανάλογα με τις ανάγκες ο πύργος του μπορεί να εξοπλιστεί με τα ανάλογα όπλα.
………………..
ΚΟΜΠΡΑ- ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ ΤΡΟΧΟΦΟΡΟ ΟΧΗΜΑ
Το Κόμπρα της εταιρίας Otokar αναπτύχθηκε από το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης της Otokar για να καλύψει τις ανάγκες των ενόπλων μας δυνάμεων για θωρακισμένα τροχοφόρα οχήματα (ACV). Το Κόμπρα μπορεί να μεταφέρει 9 άτομα, είναι 4χ4 και παράγεται σε διάφορους τύπους. Υπάρχει επίσης και αμφίβια έκδοση του. Το Κόμπρα για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο της Οσετίας. Το Κόμπρα χρησιμοποιείται ή έχει παραγγελθεί από τις εξής χώρες : Αζερμπαϊτζάν, Τυνησία, Μπαχρέιν, Μπαγκλαντές, Γεωργία, Μαλαισία, Μαλδίβες, Νιγηρία, Σλοβενία, Πακιστάν, Περού, Τουρκία και Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Εθνικός δορυφόρος GÖKTÜRK
Ο δορυφόρος έρευνας και παρακολούθησης (σημ. μετ. κατασκοπευτικός) Göktürk που σχεδιάζεται να εκτοξευθεί το 2013, θα έχει την δυνατότητα να συγκεντρώνει εικόνες υψηλής ευκρίνειας για οχήματα μεγέθους 2 μέτρων και μεγαλύτερα. Ο δορυφόρος έρευνας και παρακολούθησης Göktürk θα διασφαλίσει εικόνες στρατιωτικού ενδιαφέροντος μεγάλης ευκρίνειας από περιοχές όπως Ευρώπη, Καύκασος και Μέση Ανατολή. Θα ενδυναμώσει την Τουρκία στο θέμα της τρομοκρατίας. Η σχετική συμφωνία υπογράφηκε με την ιταλική εταιρία Telespazio το 2009. Η ιταλική εταιρία τρέχει αυτό το πρόγραμμα μαζί με την γαλλική αμυντική εταιρία Thales. Εταίροι στο πρόγραμμα είναι οι Aselsan, TÜBİTAK και το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής και Κρυπτολογίας.
Gözcü- Μίνι μη επανδρωμένο εναέριο όχημα (İHA)
Το μίνι İHA Gözcü είναι ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα που αναπτύχθηκε από την εταιρία Baykar Makine Sanayii και από την Kale KALIP. Σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιηθεί στην εναέρια αναγνώριση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιείται από τις ΤΕΔ. Το Gözcü χρησιμοποιείται σε αποστολές έρευνας και ενημέρωσης σε μικρές αποστάσεις . Έχει τη δυνατότητα να ασκεί τα καθήκοντα του υπό δύσκολες καιρικές και γεωγραφικές συνθήκες. Έχει μήκος 1,2, πλάτος 1,9, βάρος 4,5 κιλά και μπορεί να φτάσει τα 12 χιλιάδες πόδια ύψος. Μπορεί να εκτοξευθεί και με το χέρι και φτάνει τα 55 χιλιόμετρα την ώρα.
Εκπαιδευτικό αεροσκάφος HÜRKUŞ
Το σχεδιασθέν από την ΤΑΙ εγχώριο αεροπλάνο μας HÜRKUŞ θα χρησιμοποιηθεί για εκπαίδευση μέσου επιπέδου από την πολεμική μας αεροπορία. Το αεροσκάφος αυτό που σχεδιάζεται να πουληθεί και στο εξωτερικό, φέρει το όνομα του διάσημου αεροπόρου μας Βετζιχί Χουρκούς, μπορεί να πετά μέρα και νύχτα
…………………………….
Μη επανδρωμένο θαλάσσιο όχημα
Οι μηχανικοί της εταιρίας Global Teknik A.Ş με την στήριξη της TÜBİTAK αποκάλυψαν ένα μη επανδρωμένο θαλάσσιο όχημα (İDA) που φτάνει τους 30 κόμβους την ώρα, μπορεί να διευθυνθεί οπουδήποτε μέσω δορυφόρου, ενώ δύναται να φέρει συσκευές όπως ραντάρ, σόναρ, υποβρύχια κάμερα, και ελαφριά συστήματα όπλων. Έχει μήκος 4 μέτρα.
…………………
Χάρη στο İDA κάθε είδους όχημα πάνω στο νερό θα παρακολουθείται. Τα περισυλλεγέντα στοιχεία μεταδίδονται στους επίγειους σταθμούς Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ενάντια σε ασύμμετρες απειλές, στην προστασία των ακτών, στα τελωνεία, σε διασώσεις, ως πλατφόρμα-στόχος για βολές στην θάλασσα, στον αγώνα ενάντια στα ναρκωτικά, ως μέτρο ενάντια στα σαμποτάζ, για τον έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας και σε αποστολές αναγνώρισης και παρακολούθησης.
……………………….
ΠΥΡΑΥΛΟΣ KASIRGA TR-300
Ο πύραυλος αυτός τύπου WS-1 έχει διαμέτρημα 302 χιλιοστά και με τοποθετημένο φρένο έχει εμβέλεια 80 χιλ. , ενώ χωρίς αυτό 100 χιλ.
…………………………….