ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΜΙΑΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

 

ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΜΙΑΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΔΟΥΔΟΣ

Στις 6 Ιουνίου 2018, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ξάνθης, ο αρθρογράφος της εφημερίδας της Ξάνθης “Μιλλέτ”, Φεϊζουλλάχ Χασανκαγιά  και ο εκδότης και διευθυντής της Τζενγκίζ Ομέρ, όπως και της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας με τον ίδιο τίτλο, καταδικάστηκαν σε φυλάκιση είκοσι μηνών ο καθένας τους.
Οι προηγούμενοι κρίθηκαν ένοχοι, για τα αδικήματα της συκοφαντικής δυσφήμησης διά του τύπου, και για την προσβολή της τιμής και της υπόληψης, μετά την διάδοση ψευδών και υβριστικών χαρακτηρισμών κατά των Μουφτήδων Κομοτηνής κ. Χαφούζ Μέτσο Τζεμαλή και Ξάνθης κ. Μεχμέτ Εμίν Σινίκογλου.

Οι παράνομες επιθέσεις κατά των νόμιμων Μουφτήδων, είχαν τελεσθεί τον Δεκέμβριο του 2016, με δημοσίευμα, που έφερε την υπογραφή του Φεϊζουλλάχ Χασανκαγιά, στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας “Μιλλέτ”, αλλά και στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα της.

Οι χαρακτηρισμοί που είχε εκτοξεύσει ο αρθρογράφος  της εφημερίδας “Μιλλέτ”,  κατά των Μουφτήδων Κομοτηνής και Ξάνθης, ξεπερνούσαν τα ανεκτά όρια της  κριτικής. Ήταν ένα κακόβουλο συμπίλημα προσβλητικών φράσεων, έντονα συκοφαντικών για δημόσιους λειτουργούς, χωρίς την παραμικρή σχέση με την πραγματικότητα και την αλήθεια και απόλυτα εναρμονισμένο με την πολιτική του τουρκικού κράτους, εδώ και χρόνια, με το καθεστώς των Μουφτήδων στην Ελλάδα.

Ο αρθρογράφος εκπροσωπήθηκε στο δικαστήριο από τον συνήγορο υπεράσπισής του και επομένως δεν απολογήθηκε. Ο εκδότης και διευθυντής της “Μιλλέτ” Τζενγκίς Ομέρ, επικαλούμενος την ιδιότητά του σαν Μουσουλμάνου θεολόγου, επιχείρησε με έναν πρωτότυπο τρόπο να δικαιολογήσει την εκ μέρους της πλειοψηφίας των Τούρκων Μουσουλμάνων της Θράκης, άρνηση αποδοχής των Μουφτήδων που έχει τοποθετήσει στην Κομοτηνή και στην Ξάνθη, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία που ισχύει.

Ουσιαστικά, ο Τζενγκίς Ομέρ στην απολογία του έκανε ένα “κήρυγμα”, υπέρ της απείθειας απέναντι στους νόμους του ελληνικού κράτους, που αναφέρονται στην ανάδειξη των Μουφτήδων στο αξίωμά τους, επικαλούμενος μια σούρα (κεφάλαιο) του Κορανίου. Συγκεκριμένα ισχυρίστηκε, ότι ως Μουσουλμάνος, οφείλει να υπακούει και να εφαρμόζει τις επιταγές του Κορανίου και αν η νομοθεσία του κράτους δεν είναι ευθυγραμμισμένη με το Κοράνιο, έχει υποχρέωση να μην την εφαρμόζει. Επικαλέσθηκε την σούρα ‘Ας Σούραα’ (Διαβούλευση)[1], για να δικαιολογήσει τις απόψεις του, προβαίνοντας σε μια ασεβή παρερμηνεία του ιερού κειμένου, ενώπιον δικαστών, που δεν είχαν καμιά υποχρέωση να γνωρίζουν το περιεχόμενο του Κορανίου.

Στην παραπάνω σούρα και στο άγια (εδάφιο) 38, υπάρχει η εξής αναφορά: “Και για  εκείνους που έχουν ανταποκριθεί στον Κύριό τους, και τηρούν την καθιερωμένη προσευχή, και συσκέπτονται για τις υποθέσεις τους συμβουλεύοντας ο ένας τον άλλο…”. Στο Κοράνιο υπάρχουν και άλλα σημεία που  είτε αναφέρονται ευθέως στην εφαρμογή της διαβούλευσης (Σούρα 3:159), είτε έμμεσα (Σούρες 4:48, 38:26, 4:59).

Το πρόβλημα είναι, ότι με όσα ανέφερε στην απολογία του ο Τσενγκίς Ομέρ , κατά τη γνώμη μου, προσπάθησε να παραπλανήσει το Δικαστήριο, ισχυριζόμενος, πως η θρησκευτική πίστη του, του παρέχει το δικαίωμα της απείθειας στους νόμους του κράτους, του οποίου είναι πολίτης, όταν, κατά την δική του “ερμηνεία” βέβαια συγκρούονται με το Κοράνιο….

Το ιερό Κοράνιο διατυπώνει σαφείς αρχές κατά της αυθαιρεσίας και της αυταρχικότητας της κρατικής εξουσίας. Αυτή η θεμελιώδης κορανική αρχή δεν μπορεί να προβληθεί  όμως ως προς τον τρόπο διορισμού   του Μουφτή ως δημοσίου λειτουργού.  Σύμφωνα με αρχές που στηρίζονται στην παράδοση του Ισλάμ (Σούννα), οι πολίτες έχουν υποχρέωση απέναντι στο κράτος, να σέβονται τους νόμους και να υπακούνε στα διατάγματα, αρκεί να μην απαιτείται ανυπακοή στον Αλλάχ και τον Απεσταλμένο Του (Χαντίθ Μπουκχαρί 10:54, 56:108, 56:109, 64:61). Είναι ανεπίτρεπτη η εναντίωση στη νόμιμη εξουσία και η εξέγερση εναντίον της δεν επιτρέπεται (Χαντίθ Μπουκχαρί 93:2).

Η Ελλάδα ως κράτος έχει υιοθετήσει στην έννομη τάξη της τον ιερό μουσουλμανικό νόμο, που πηγάζει από την Σαρία. Η εκφώνηση του “αζάν”, της πρόσκλησης των Μουσουλμάνων στις καθιερωμένες ημερήσιες προσευχές γίνεται ελεύθερα,  χωρίς απαγορεύσεις ή περιορισμούς και η σύναξη των πιστών την Τζουμάα (Παρασκευή) στα τζαμιά γίνεται ακώλυτα. Ο Μουφτής, ως δημόσιος λειτουργός ασκεί καθήκοντα δικαστή, για την επίλυση συγκεκριμένων διαφορών των Μουσουλμάνων Ελλήνων πολιτών, εφόσον το επιθυμούν. Αυτά είναι κριτήρια, που καθιστούν, σύμφωνα με κλασικές ιερές γνωμοδοτήσεις (φάτουα) και κορανικές ερμηνείες κύρους (ταφσίρ) την Ελλάδα μεταξύ των χωρών του κόσμου, που τιμούν και προστατεύουν το Ισλάμ και το μουσουλμανικό ήθος!

Πριν μερικά χρόνια, ο Αλ Σαγίντ Αλ Χουσεϊνί Αλή Αλ Σιστάνι, από τους κορυφαίους” Μουσουλμάνους θεολόγους του Ιράκ, είχε εκδώσει μια φάτουα (ιερονομική ρήτρα), που υπήρξε ένα σημαντικό μήνυμα προς τους Μουσουλμάνους της Δύσης. Ο Αλή Σιστάνι έλεγε, ότι οι Μουσουλμάνοι, έχουν υποχρέωση να τηρούν τους νόμους των κρατών στα οποία κατοικούν  και οφείλουν να επιδεικνύουν πίστη  στις χώρες τους!

Ανέφερα πιο πάνω, ότι η απολογία του Τζενγκίς Ομέρ ήταν “κήρυγμα” απείθειας στους νόμους του κράτους, την ιθαγένεια του οποίου φέρει. Όπως πρόσεξα, από πληροφορίες του διαδικτύου, δεν είναι η πρώτη φορά, που ο παραπάνω μειονοτικός πολίτης αμφισβητεί τους νόμους του κράτους. Σύμφωνα με είδηση του 2014,  ο Τζενγκίς Ομέρ “με πύρινη αρθρογραφία του παρότρυνε τους μουσουλμάνους να αγνοήσουν τα δημόσια νηπιαγωγεία στέλνοντας τα παιδιά τους στα παρανηπιαγωγεία” και γι’ αυτό καταδικάστηκε σε φυλάκιση έξη μηνών (http://www.xronos.gr/epikairotita/katadiki-meionotikoy-dimosiografoy-poy-propagandize-ta-para-nipiagogeia).

[1]     Στην μετάφραση του Κορανίου στην ελληνική γλώσσα του Συγκροτήματος του Βασιλιά Φαχντ, ο τίτλος της σούρα 42  αποδίδεται ως “Η Σύσκεψη- Η Συμβουλή”

 

http://www.azinlikca.net/eidiseis/item/14638-paraleipomena-mias-poinikis-dikis-stin-xanthi.html

11/6/2018