ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΕΠΙΜΕΝΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΕΒΙΤΕΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μια ακόμη ασέβεια στον τεκέ του Κιζιλντελί.!

Αυτό το καλοκαίρι ο Μειονοτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Σέτσεκ, οργανώνοντας τον Ιούλιο στο χώρο του πανηγυριού μια εναλλακτική εκδήλωση Χίλια, που επί 7 αιώνες οργανωνόταν την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου, έκανε μια πρώτη ασέβεια προς τους προγόνους μας και προς την αλεβίτικη-μπεκτασίδικη παράδοση.

Μάλιστα παρά το ότι από την ίδρυση του ο σύλλογος δεν έχει οργανώσει ασουρέ, εδώ διαπράττοντας μια ακόμη ασέβεια, οργάνωσαν στο Μεγάλο Δέρειο μια εναλλακτική (έναντι της αυθεντικής εκδήλωσης που οργανώνεται στο Μικρό Τεκκέ στο Μικρό Δέρειο) εκδήλωση ασουρέ.

Αυτή η απίστευτη κατάσταση θέτει το ερώτημα για το αν κανονικά οργανώνεται στο Μεγάλο ή στο Μικρό Δερειο.

Φυσικά σύμφωνα με την παράδοση, η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με μεγάλη συμμετοχή από canlar (Αλεβίτες) στον Μικρό Τεκκέ που βρίσκεται στο Μικρό Δερειο και υπάγεται στον τεκκέ του Σαγίντ Αλή Σουλτάν. H εκδήλωση τελέσθηκε χρονικά και τοπικά  σύμφωνα με την πίστη και την υπαρξιακή αλήθεια των Αλεβιτών. Πιστεύεται πως ο Σαγίντ Αλή Σουλτάν ζούσε σε δύο τεκκέδες και ότι την ίδια στιγμή πέθανε και στους δύο. Όταν το 1402 πέθανε, στάλθηκαν από τον κεντρικό τεκκέ της Ρούσας δύο αγγελιοφόροι για να δώσουν το νέο στον κάτω Τεκκέ.

Αυτοί οι δύο δερβίσηδες που από τον κεντρικό τεκκέ της Ρούσας μετέφεραν την είδηση για τον θάνατο στον Κάτω Τεκκέ, συναντήθηκαν με άλλους δύο που μετέφεραν την ίδια είδηση από τον Κάτω Τεκκέ προς τον κεντρικό τεκκέ της Ρούσας σε σημείο που λέγεται ¨Saat makami¨ . Αυτοί πεθαίνουν εκεί την ίδια στιγμή και θάβονται στο σημείο εκεί μεταξύ Ρούσας και Μικρού Δερείου

Αυτή λοιπόν η εκδήλωση ασουρέ, γίνεται πρώτα στον τεκκέ στην Ρούσα και τρεις μέρες αργότερα γίνεται στον Μικρό Τεκέ στο Μικρό Δέρειο.

Είναι η παράδοση.

Φέτος η διοίκηση του συλλόγου Σέτσεκ, βγαίνοντας εκτός της παράδοσης, εσκεμμένα την ίδια μέρα επιχείρησαν να οργανώσουν μια εναλλακτική της αυθεντικής εκδήλωση στο Μεγάλο Δέρειο.

Σε αυτή την εκδήλωση του συλλόγου, παρατηρήθηκε πως από τους αλεβίτες μπεκτασήδες αδερφούς μας, μετείχαν μόνο 7 άτομα και από τους κηρυχθέντες ως έκπτωτους Ντεντέ, μετείχε μόνο ο ένας. Μάλιστα ακόμη και η μεγάλη πλειοψηφία των  μη αλεβιτων ομογενών μας δεν μετείχε και δεν στήριξε αυτήν την αδιανόητη προσπάθεια.

Ο κόσμος της περιοχής δεν θέλει τον σύλλογο. Ολοφάνερο. Γιατί λοιπόν αυτό το ξερό γινάτι; Τι θα πει δηλαδή η φράση ¨Στην περιοχή δεν αναγνωρίζουμε άλλον πλην του συλλόγου¨;

Δηλαδή δεν θα αναγνωρίζουμε τον τεκέ που μας άφησε κληρονομιά ο παρατηρητής των Βαλκανίων και πνευματικός κατακτητής της Ρούμελης Σαγίντ Αλή Σουλτάν και θα ταχθούμε πίσω από έναν σύλλογο ;

Μήπως δηλαδή να διαλύσουμε τον Τεκκέ ;

Αυτό είναι μήπως που επιδιώκεται;

Εγώ συγχαίρω τον κόσμο της περιοχής που ενώθηκε γύρω από το Τεκέ της Ρούσας.

Και μάλιστα ως Καμίλ Σιτζακεμίν έχω μια πρόταση για τους ηγέτες μας: Στο Κουρμπάνι που οργανώνεται από τον τεκέ στις 11 Νοεμβρίου, ας μετάσχει και ο εκλεγμένος μας μουφτής με ένα κριάρι, το κόμμα DEB με δύο κριάρια και ο βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ με ένα μοσχάρι, ώστε να πάρουν και το χειροκρότημα του λαού της περιοχής.

Διότι ο καιρός για λόγια πέρασε. Είναι ο καιρός της δράσης. Αφού θέλετε ενότητα και ομοψυχία, ελάτε να γίνουμε ένα με τους Αλεβίτες.

……………………

https://kamilsicaksite.wordpress.com/

8/10/2017

Σχ: Ο αρθρογράφος καίτοι καλόβουλος, δείχνει να μην θέλει να παραδεχθεί μια απλή και πικρή αλήθεια. Η Τουρκία είναι ένα φασιστικό κράτος και τέτοια είναι και η πολιτική που εκφράζει το τουρκικό προξενείο στην Θράκη. Δεν θέλει διαφορετικότητες και άλλες τέτοιες ¨ανοησίες¨. Θέλει υποταγή στις εντολές της. Εκφραστής λοιπόν της πολιτικής της είναι και ο ¨εκλεγμένος μουφτής¨ και το κόμμα DEB και ο Ιλχάν Αχμέτ. Η μόνη περίπτωση να δεχόταν το προξενείο την πρόταση του αυτή, θα ήταν αν αποφάσιζαν οι αλεβίτες της περιοχής του τεκέ να σκύψουν το κεφάλι και να υποταχθούν.

Τίποτε λιγότερο δεν γίνεται δεκτό.  

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone