ΔΗΛΩΣΕΙΣ -ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

¨ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ¨

Layout 1

……………

Σύμφωνα με την απόφαση το Συντονιστικό Γραφείο Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο οποίο υπάγονται τα μειονοτικά σχολεία – εντάσσεται στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας. Τα γυμνάσια και λύκεια Ξάνθης και Κομοτηνής, τα σχετικά με τους μεντρεσέδες Κομοτηνής και Εχίνου θέματα, εντάσσονται στις αρμοδιότητες των διευθυντών μέσης εκπαίδευσης. Τα σχετικά με τα μειονοτικά δημοτικά σχολεία θέματα θα είναι στις αρμοδιότητες των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Ξάνθης και Ροδόπης.

……………..

Η φράση της απόφασης ¨ένταξη των μειονοτικών σχολείων στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα¨, γέννησε ερωτήματα σχετικά με την αυτόνομη δομή της μειονοτικής εκπαίδευσης. Σχετικά με το θέμα, η εφημερίδα Γκιουντέμ ρώτησε προέδρους εκπαιδευτικών συλλόγων της μειονότητας.

ΣΑΜΙ ΤΟΡΑΜΑΝ : ¨ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΙΑΣ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ¨

Ο Σαμί Τοραμάν-πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης ανέφερε πως το στάτους της μειονοτικής εκπαίδευσης της τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης συνεχώς παραποιείται, και ότι σε αυτό το διάστημα δεν είδαν κάποια διαφορετική πρακτική. Ο Τοραμάν ανέφερε πως υπάρχουν θεμελιώδη στοιχεία τα οποία καθορίζουν την μειονοτική εκπαίδευση και συνέχισε λέγοντας : ¨Επικεφαλής αυτών φυσικά έρχεται η συνθήκη της Λωζάννης. Επίσης υπάρχουν νόμοι που βγήκαν μετά από ελληνοτουρκικές πολιτιστικές συμφωνίες και πρωτόκολλα. Αλλά μέχρι σήμερα παρά την συνθήκη της Λωζάννης και παρά την βούληση της μειονότητας, εφαρμόστηκαν πολλοί νόμοι και αποφάσεις. Δεν πρόκειται για πρώτη φορά. Αυτά έγιναν παρά την συνθήκη της Λωζάννης. Κατά την άποψη μας το σημείο θραύσης των σχετικών με την μειονοτική εκπαίδευση νομικών ρυθμίσεων ήταν οι νόμοι 694 και 695 του 1977. Οι δύο αυτοί νόμοι επέφεραν μεγάλο χτύπημα στην μειονοτική εκπαίδευση. Οι νομικές εκείνες ρυθμίσεις αφαίρεσαν από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων το δικαίωμα να καθορίζουν τους δασκάλους. Σε αυτή την επέμβαση που έγινε στην μεταχουντική περίοδο δεν υπήρξε φωνή αντίδρασης. Κάποια τμήματα επειδή τους συνέφερε δεν αντέδρασαν. Αλλά από τότε μέχρι τώρα βαθμηδόν συνεχώς γίνονται επεμβάσεις στην δομή της μειονοτικής εκπαίδευσης. Αυτοί οι οποίοι δεν αντέδρασαν τότε δεν σκέφτηκαν πως μια μέρα ίσως και οι ίδιοι θα συνθλιβούν κάτω από αυτή την πέτρα. Εάν μέχρι σήμερα η αυτονομία της μειονοτικής εκπαίδευσης αφαιρέθηκε τμήμα-τμήμα, με αυτή την απόφαση η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται. Όλα αυτό δείχνουν. Η σημερινή κατάσταση είναι αποτέλεσμα μιας μακράς διαδικασίας. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το ότι η αυτονομία της μειονοτικής εκπαίδευσης δέχτηκε και συνεχίζει να δέχεται χτυπήματα. Εγώ δεν πιστεύω πως θα σταματήσει αυτό εδώ. Σε αυτό το σημείο επιθυμώ να τονίσω το εξής. Το στάτους της μειονοτικής εκπαίδευσης καθορίζεται με διεθνείς συνθήκες. Αυτό σημαίνει πως όλες οι ρυθμίσεις που παραβιάζουν την αυτονομία της μειονοτικής εκπαίδευσης γίνονται κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου¨.

¨ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ¨ 

Ο Τοραμάν εξέφρασε την πίστη του πως η τουρκική μειονότητα δυτικής Θράκης πρέπει να αντιδράσει σε αυτή την κατάσταση, λέγοντας ¨Αλλά οι άνθρωποι που πρέπει να αντιδράσουν πρέπει να επιδείξουν αυτή την αποφασιστικότητα. Αυτό αποτελεί όρο. Ποιος λοιπόν θα εμφανίσει αυτή την αντίδραση ; Φυσικά και πρέπει να αντιδράσουν οι μειονοτικοί φορείς, αλλά την πραγματική αντίδραση πρέπει να την επιδείξουν οι γονείς των μαθητών και το διδακτικό προσωπικό των σχολείων μας. Αυτή η αποφασιστικότητα πρέπει να επιδειχθεί. Εμείς ως Ένωση Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε κάθε κίνηση και κάθε προσπάθεια που θα γίνει υπέρ της μειονοτικής εκπαίδευσης¨.

ΝΟΥΡΕΤΙΝ ΚΙΓΙΤΖΙ : ¨ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΟΛΗ Η ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ¨

Ο Νουρετίν Κιγιτζί-πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων της ΕΠΑΘ Ξάνθης δήλωσε πως οι σύλλογοι αποφοίτων ΕΠΑΘ από Κομοτηνή και Ξάνθη, ενημέρωσαν το υπουργείο Παιδείας πως είναι αντίθετοι σε αυτή την ρύθμιση, και είπε : ¨ Αλλά δυστυχώς βλέπουμε πως αυτή η προειδοποίηση των συλλόγων μας δεν λήφθηκε υπόψη¨.

Συνέχισε λέγοντας : ¨Δεν πρόκειται για νέο περιστατικό. Και παλιότερα μερικές φορές είχε τεθεί τέτοιο θέμα. Τώρα με την τελευταία υπουργική απόφαση ο συντονισμός της μειονοτικής εκπαίδευσης πέρασε στην Διεύθυνση Περιφερειακής Εκπαίδευσης. Τώρα εάν μετά από αυτή την αλλαγή θα εμφανιστούν και άλλες αλλαγές, αυτό θα το δούμε όλοι μαζί. Αλλά κατά την άποψη μας οι δύο σύλλογοι άργησαν πολύ να κινητοποιηθούν για αυτό το σημαντικό θέμα. Η μειονότητα ένα τόσο σημαντικό θέμα το άφησε στην πρωτοβουλία των δύο συλλόγων. Οι τρεις μας βουλευτές ενημερώθηκαν ή όχι ; Που ήταν οι φορείς και οι οργανώσεις μας ; Το ήξεραν ή όχι ; Αναρωτιέμαι. Διότι η μειονοτική εκπαίδευση είναι το πιο σημαντικό θέμα της κοινότητας μας. Αυτό μόνο όλοι μαζί ως κοινότητα μπορούμε να το πάμε μπροστά. Να μην ξεχνάμε πως σε αυτό το μειονοτικό πλοίο πορευόμαστε όλοι μαζί. Εάν βουλιάξει το πλοίο μας όλοι θα υποστούν ζημία ή όλοι μας θα βουλιάξουμε. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να συνεχίσει και δεν μπορεί να σταθεί όρθια μόνο με τους δασκάλους και τους μαθητές. Εάν μια κοινότητα θέλει να συνεχίσει να υπάρχει, πρέπει το σύνολο της να στηρίξει την εκπαίδευση¨.

¨ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ¨

Ο πρόεδρος Κιγιτζί ανέφερε πως ερωτήματα σχηματίζονται στα μυαλά των ανθρώπων σχετικά με την αυτονομία της μειονοτικής εκπαίδευσης και δήλωσε : ¨Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα αντιμετωπίσουμε σε αυτό το θέμα. Μαζί θα δούμε την εφαρμογή. Μακάρι σε αυτά τα θέματα να λαμβανόταν υπόψη οι απόψεις της μειονότητας. Για παράδειγμα δεν ελήφθησαν υπόψη οι προειδοποιήσεις των δύο συλλόγων μας. Στην πραγματικότητα πάλι δεν είναι αργά. Εάν υπάρξει μαζική κινητοποίηση σίγουρα κάτι θα επιτευχθεί¨.

…………

…………

Εφ. Γκιουντέμ 13/1/2014

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone