NEO BHMA ΣΤΟ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟ ΕΝΑΕΡΙΟ ΟΧΗΜΑ

Νέο βήμα στο μη επανδρωμένο αεροσκάφος

turkiyenin-gururu-anka-seri-uretime-geciyor

Έπεσαν οι υπογραφές στο σχέδιο ANKA-S, σχέδιο βασικό για την Τουρκική Αεροπορική Βιομηχανία. Αρχής γενομένης από το 2016 θα παραδοθούν στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (Τ.Ε.Δ.) 10 συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών τύπου ΑΝΚΑ. Τα ΑΝΚΑ θα καλύψουν ανάγκες εξερεύνησης από αέρος, στοχοποίησης και εντοπισμού, ενώ το 10ο εξ αυτών θα μπει σε υπηρεσία το 2018.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την SSM, το σχέδιο αυτό θα γίνει με μεγάλη εγχώρια συμμετοχή. Στο ANKA-S όπου κύριος ανάδοχος είναι η ΤΑΙ και θα μετάσχουν πολλές ακόμη τουρκικές εταιρίες, πέραν των ήδη αποκτημένων χαρακτηριστικών, επιπρόσθετα θα υπάρχουν οι δυνατότητες ελέγχου μέσω δορυφόρου, μετάδοσης κρυπτογραφημένων δεδομένων, ύπαρξης εθνικού υπολογιστή ελέγχου πτήσης, ενώ θα φέρει και κάμερα μεγάλης ευκρίνειας.

Το σχεδιασθέν από Τούρκους μηχανικούς ΑΝΚΑ SATCOM θα είναι εξοπλισμένο με δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες που παρείχε ο υφυπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας Μουράτ Μπαγιάρ, μετά από αίτημα από την Πολεμική Αεροπορία άρχισαν εργασίες για δορυφορικό σύστημα επικοινωνιών στο ΑΝΚΑ. Με την εργασία που θα γίνει θα αυξηθεί η δυνατότητα λήψης και μετάδοσης δεδομένων του ΑΝΚΑ.

Η κινέζικη εταιρία Avic που αγόρασε την γερμανική εταιρία Thielert που παράγει τους κινητήρες των ΑΝΚΑ, ανακοίνωσε πως θα αποσυρθεί από τις πωλήσεις στρατιωτικών κινητήρων. Για αυτό είναι ανάγκη να λυθεί το θέμα της προμήθειας κινητήρων.

Ο Μουράτ Μπαγιάρ ανέφερε πως το θέμα θα μπορούσε να λυθεί είτε με την ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα από την ΤΕΙ είτε με την εγκατεστημένη στην Αυστρία Rotax Motor

Στις 27 Δεκεμβρίου του 2012 υπογράφηκε συμφωνία ανάμεσα στη Διεύθυνση Αμυντικής Βιομηχανίας και την Βιομηχανία Κινητήρων Tusaş (ΤΕΙ), για την παραγωγή πρωτότυπου εγχώριου κινητήρα για το μη επανδρωμένο όχημα ΑΝΚΑ. Ο κινητήρας θα ενταχθεί σε υπηρεσία σε 4 χρόνια. Θα δουλεύει με καύσιμο Jet A1 και θα έχει βάρος 230 κιλών. Στον αέρα η μέγιστη ιπποδύναμη του θα είναι 165 ίπποι. Το ΑΝΚΑ θα δύναται να φτάσει στα 30 χιλιάδες πόδια, δηλαδή 10 χιλιόμετρα ύψος.

Τον περασμένο Ιανουάριο ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι δοκιμές του. Πραγματοποίησε δοκιμή κατά την οποία έμεινε στον αέρα 18 ώρες, μετέδωσε δεδομένα σε απόσταση 200 χλμ, ενώ έκανε συνολικά 150 ώρες πτητικών δοκιμών.

Τα ΑΝΚΑ μετέχουν σε πτήσεις-αποστολές. Κατά τους περασμένους μήνες τα ΑΝΚΑ μετείχαν στις ασκήσεις του Αετού της Ανατολίας.

Το τύπου ANKA Blok-A πετά σε ύψος 23 χιλιάδων ποδών, φέρει θερμικό σκοπευτικό σύστημα τύπου AselFLIR-300 T και ζυγίζει 1.700 κιλά. Γίνονται στο μεταξύ εργασίες στην ΤΑΙ για την εξάλειψη των προβλημάτων που προέρχονται από το βάρος του.

Savunmasanayihaberleri.net 28/10/2013

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone