ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΨΕΥΤΟΜΟΥΦΤΗΔΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ

Μουφτήδες : Παραβιάζεται η ελευθερία συνείδησης και η θρησκευτική ελευθερία

ikimuftu

Μιλήσαμε με τους δύο μουφτήδες, τους Ιμπραήμ Σερίφ και Αχμέτ Μέτε σχετικά με την βήμα βήμα εφαρμογή του ¨νόμου για τους 240 ιμάμηδες¨ στον οποίο αντιδρά η Τουρκική Μειονότητα Δυτικής Θράκης.

Οι Σερίφ και Μέτε ανέφεραν πως ο νόμος για τους ιμάμηδες είναι προς την κατεύθυνση της κατάργησης της θρησκευτικής αυτονομίας της μειονότητας, και τόνισαν πως είναι ανάγκη το συντομότερο να σταματήσει αυτό το λάθος.

…………….

Στο μεταξύ αναφέρεται πως κατ΄εφαρμογή του νόμου των ¨διορισμένων ιμάμηδων¨ στην Ξάνθη για τις 30 θέσεις που ανακοινώθηκαν υποβλήθηκαν 21 αιτήσεις. Μάλιστα αναφέρεται πως η πλειοψηφία εξ αυτών είναι δάσκαλοι απόφοιτοι της Ε.Π.Α.Θ. Για τις αντίστοιχες 15 θέσεις προσωπικού στον Έβρο δεν υπάρχει ακόμη κάποια πληροφορία, ενώ και γενικά για το σύνολο της Δυτικής Θράκης, δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη τα ονόματα αυτών που υπέβαλαν αιτήσεις για ¨διορισμένοι θρησκευτικοί λειτουργοί¨.

ΙΜΠΡΑΗΜ ΣΕΡΙΦ

Ο πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης και μουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ σχολίασε στην εφημερίδα Γκιουντέμ τις τελευταίες εξελίξεις στον ¨νόμο των 240 ιμάμηδων¨. Ο μουφτής Σερίφ εστίασε στο ότι από τότε που βγήκε ο νόμος αυτός το 2007 μέχρι τώρα με συγκεκριμένα διαλλείματα συζητείται, και υπενθύμισε πως το θέμα επανήλθε στην επικαιρότητα το 2012.

¨Αυτή η επιμονή δεν είναι δυνατόν να γίνει κατανοητή¨

Ο πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής και μουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ δήλωσε τα εξής : Ο νόμος αυτός που από το 2007 είχε παγώσει και είχε μπει στο ψυγείο, πέρσι τον έβγαλαν από το ψυγείο, τον ζέσταναν γρήγορα και τον σέρβιραν. Την στιγμή που η πατρίδα μας είναι μέσα σε μια μεγάλη ύφεση, που υπάρχει οικονομική κρίση, και χιλιάδες κρατικοί υπάλληλοι απομακρύνθηκαν ή θα απομακρυνθούν από την δουλειά τους, δεν μπορεί να γίνει κατανοητή η επιμονή και το γινάτι της διοίκησης να διορίσει υπαλλήλους στα τζαμιά μας. Τελευταίο περιστατικό είναι το κλείσιμο της ΕΡΤ. Από την μια κλείνει η κρατική τηλεόραση, και από την άλλη, επιδιώκεται ο διορισμός υπαλλήλων στα τζαμιά μας, ενώ εμείς δεν θέλουμε. Θα θυμάστε πως τελευταία βουλευτής Πάτρας και αναρωτήθηκε πως ¨Την στιγμή που σε πολλά χωριά δεν έχει παπάδες, γιατί γίνονται διορισμοί σε τζαμιά ;¨.Σε μια κανονική διοίκηση χώρας είναι πολύ δύσκολο να τα κατανοήσεις αυτά. Όταν μια κυβέρνηση ετοιμάζει έναν νόμο, συναντάται με τον ομόλογο αυτού του νόμου και όποιους αφορά ο νόμος αυτός, και συζητά και ανταλλάσσει απόψεις μαζί τους. Ενώ με εμάς όχι μόνο δεν μίλησαν και δεν συναντήθηκαν, αλλά δεν έλαβαν καν υπόψη τους ούτε καν τις εκκλήσεις μας ¨.

Ο μουφτής Σερίφ είπε πως το κράτος δεν κινείται με καλή πρόθεση στο θέμα του νόμου των ιμάμηδων και δήλωσε : ¨ Κατά την προετοιμασία αυτού του νόμου δεν λήφθηκε ως ομόλογος η μειονότητα. Σύμφωνα με τον νόμο αυτό ή εξ όσων διαβάζουμε στον τύπο, αυτοί που θα διοριστούν θα αναλάβουν καθήκοντα και στο σχολείο και στο τζαμί. Μα πως είναι δυνατόν να γίνει αυτό ; Ποιος είναι ο στόχος ; Στόχος είναι να διδαχθούν τα παιδιά μας το Κοράνι ή τα θρησκευτικά. Το κράτος δηλαδή επιδιώκει την σύσταση ενός μηχανισμού ελέγχου σε αυτό το πεδίο. Μάλιστα συζητείται πως το Κοράνι θα διδάσκεται στα ελληνικά. Λέγεται πως θα γίνει μάθημα Κορανίου στα σχολεία. Αυτό θα γίνει στα ελληνικά ή στα τουρκικά ; Μπορεί να γίνει σε κρατικό σχολείο μάθημα στα τουρκικά ; Εάν δεν θα περιλαμβάνεται στην διδακτέα ύλη, ο έλεγχος σε ποιόν θα ανήκει ; Βλέπουμε πως στόχος είναι ένα σύστημα θρησκευτικής εκπαίδευσης στο οποίο εμείς ως κοινότητα δεν θα έχουμε δικαίωμα λόγου. Δηλαδή είναι φανερό πως υπάρχει ένας σοβαρός καταναγκασμός. Οι σύλλογοι και φορείς μας είναι ενάντιοι σε αυτό. Εάν παρόλα αυτά το κράτος επιμένει , τότε αυτό σημαίνει πως υπάρχει ένας σοβαρός καταναγκασμός. Το πώς θα αντιδράσει η κοινότητα σε αυτό, θα το δούμε¨

¨ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ¨

Ο Ιμπραήμ Σερίφ ανέφερε πως αντιδράσεις για τον νόμο των ιμάμηδων υπάρχουν και σε διεθνείς πλατφόρμες και είπε : ¨Το θέμα αυτό παρακολουθείται στενά και στο εξωτερικό. Το θέμα του νόμου για τους διορισμένους ιμάμηδες είναι κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις σε διεθνείς πλατφόρμες. Τελευταία Ευρωπαίοι αξιωματούχοι που ήρθαν στην περιοχή μας ως καλεσμένοι του DEB, είπαν πως πρόκειται για καταπίεση. Βλέπω πως διεθνώς υπάρχει μια ευαισθησία και μια αντίδραση σε αυτό το θέμα¨

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΣ

Ο πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής και μουφτής Κομοτηνής ανέφερε πως δημοσιεύτηκαν σε κάποιες εφημερίδες ειδήσεις σχετικά με αυτούς που υπέβαλλαν τα χαρτιά τους για διορισμό σε αυτό το προσωπικό που προβλέπει ο νόμος, και συνέχισε λέγοντας : ¨ Δεν ξέρουμε επακριβώς ποια είναι τα άτομα που υπέβαλαν τα χαρτιά τους, και αν όντως τα έχουν υποβάλλει. Διότι αυτά τα άτομα δεν ανακοινώθηκαν. Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν τέτοιου είδους άτομα. Κάτι τέτοιο δεν θα το δείτε να εξαπλώνεται στους ανθρώπους που υπηρετούν στα τζαμιά μας. Υπάρχουν τέτοιο άνθρωποι, αλλά ποιοι είναι ; Τα ονόματα τους κρατούνται κρυφά, μα πρέπει να ανακοινωθούν, δεν πρέπει ; Αυτά φυσικά δεν τα ξέρουμε. Διαβάσαμε πως στην επιτροπή που θα καθορίσει αυτούς τους κρατικούς υπαλλήλους περιλήφθηκε και ο παλιός ιμάμης του Εσκί Τζαμί, ο Τεφίκ Αμπντουλλάχ χωρίς να το ζητήσει. Ο ίδιος δημοσίευσε σχετική δήλωση. Αλλά σε είδηση που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα είδαμε πάλι το όνομα του σε αυτή την επιτροπή. Παλιότερα διαβάσαμε για 39 άτομα που υπέβαλαν μήνυση για την μη εφαρμογή του νόμου αυτού. Από εκείνα τα άτομα ούτε το 1/3 δεν ασκούσε καθήκοντα. Σχετικά με το θέμα δηλαδή υπάρχουν κάποια ασαφή σημεία. Φυσικά αυτό το γεγονός σχετίζεται με την θρησκεία και με την θρησκευτικότητα μας. Για αυτό είναι κάτι που ως άτομα και ως δούλοι του Αλλάχ είμαστε υποχρεωμένοι να το προσέξουμε. Το γεγονός αυτό έχει τον χαρακτήρα μιας εξέτασης για τα άτομα. Εγώ ως μουσουλμάνος εύχομαι οι αδερφοί μου οι μουσουλμάνοι να περάσουν με επιτυχία αυτήν την εξέταση. Χρειάζεται προσοχή, διότι το γεγονός αυτό σχετίζεται με την θρησκεία μας και την συνείδηση μας¨.

¨ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΧΕΡΙ ΣΤΑ ΤΖΑΜΙΑ¨

Ο Ιμπραήμ Σερίφ εστιάζοντας στο ότι με την εν λόγω ρύθμιση τραυματίζεται η ελευθερία συνείδησης και η θρησκευτική ελευθερία της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης δηλώνει : ¨Θα θυμάστε πως τα γεγονότα σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση άρχισαν πριν από 50 χρόνια. Είναι γνωστή η ίδρυση της ΕΠΑΘ και αυτά που ζήσαμε κατά τα επόμενα χρόνια. Φτάσαμε σε σημείο πλέον ως μειονότητα να μην έχουμε λόγο στα σχολεία μας ή να μην έχουμε στον βαθμό που πρέπει. Αυτό που βιώνουμε σήμερα λοιπόν σχετίζεται με τα τζαμιά. Πρόκειται για προσπάθεια ελέγχου των τζαμιών. Μετά από τα σχολεία επιδιώκεται να διορίζονται υπάλληλοι και στα τζαμιά. Εάν αυτοί μπορέσουν και αναλάβουν καθήκοντα στα τζαμιά και ο κόσμος δεν τους δεχτεί και δεν πάει στα τζαμιά, άραγε θα πούνε πως ¨εγώ κάνω το καθήκον μου κι ότι θέλει ας γίνει¨ ή ¨γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν έρχονται στο τζαμί΄ και ¨για ποιο λόγο η κοινότητα αντιδρά τόσο σε αυτό το γεγονός ; ¨. Άραγε θα δουν το θέμα σαν ¨καθήκον ή ¨δουλειά¨ ή θα το δούνε με την ¨ματιά της μειονότητας¨; Ο νόμος αυτός αφαιρεί από την τουρκομουσουλμανική μειονότητα την ελευθερία συνείδησης και θρησκείας. Παραβιάζονται τα δικαιώματα μας. Πιστεύω πως η κυβέρνηση θα δει αυτό το θέμα με ψυχραιμία και θα αλλάξει γνώμη για αυτό το λάθος. Η βούληση μας και η έκκληση μας είναι προς αυτή την κατεύθυνση¨.

ΑΧΜΕΤ ΜΕΤΕ

Ο μουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε ανέφερε πως γίνονται προσπάθειες για την σύσταση του προσωπικού που προβλέπει ο ¨νόμος των 240 ιμάμηδων¨ και ότι το κράτος ενσωμάτωσε μια καταπιεστική μέθοδο. Ο μουφτής Μέτε εστιάζει στην προσπάθεια επιβολής με το ζόρι ενός νόμου που δεν αποδέχεται η μειονότητα, και δηλώνει : ¨Το κράτος με μια καταπιεστική μέθοδο, κινείται δίχως να δίνει δικαίωμα λόγου στον μειονοτικό και παίζει με το μέλλον της μειονότητας μας. Χωρίς να ρωτήσει και να συμβουλευτεί κανέναν, κινείται με την λογική ¨Εγώ αποφάσισα και πράττω¨, και προσπαθεί με μια δικτατορική λογική να τον επιβάλλει. Πρόκειται για μια εντελώς λανθασμένη και αντιδημοκρατική στάση. Που παραβιάζει κατάφωρα την θρησκευτική ελευθερία. Μια πολύ κακή και λανθασμένη πρακτική. Η στάση αυτή δεν συνάδει με τα μειονοτική δικαιώματα. Κάτι που δεν ισχύει για την πλειονότητα, θέλει να γίνει εμάς. Επιθυμεί να διορίσει θρησκευτικούς λειτουργούς. Τα είπαμε πολλές φορές. Δεν θέλουμε αυτόν τον νόμο. Ζητάμε την συντομότερη δυνατή ακύρωση του¨.

¨ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΖΗΤΑΜΕ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΑΜΕΡΟΛΗΨΙΑ¨

Ο μουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε υπενθυμίζει πως η Τουρκική Μειονότητα Δυτικής Θράκης, με όλη της την δύναμη επανειλημμένα εκφράστηκε κατά του ¨νόμου των 240 ιμάμηδων¨ και δηλώνει ¨Από το κράτος ζητάμε καταρχήν αμεροληψία. Είμαστε μια κοινότητα που υπακούει στους νόμους. Ως μειονότητα ποτέ δεν εναντιωθήκαμε στους νόμους της Ελλάδας. Για αυτό ζητάμε το κράτος να δει αυτό το θέμα. Παρακαλούμε κανείς να μην παίζει με το μέλλον μας. Να μην παίζει με την θρησκεία μας, με το μέλλον μας και με τα παιδιά μας¨.

¨ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΑΣ¨

Ο μουφτής Μέτε ανέφερε πως είναι ιδιαίτερα άσχημο κάποια άτομα να γίνονται όργανα σε παιχνίδια σε βάρος της μειονότητας και δήλωσε : ¨Είναι πολύ άσχημο την ώρα που η διοίκηση παίζει με την θρησκεία μας, με τα τζαμιά μας, με την θρησκευτική εκπαίδευση και τους νέους μας, κάποιοι άγνωστοι να γίνονται άθελα ή εν γνώσει τους όργανα σε αυτό. Είναι πολύ λάθος κάποιος που το όνομα του είναι Χασάν ή Χουσεΐν, κάποιος που λέει πως «εγώ είμαι μουσουλμάνος¨ να γίνεται όργανο σε αυτό το παιχνίδι. Στην ισλαμική ιστορία υπάρχει το περιστατικό με το τζαμί Ντιράρ στην Μεδίνα. Το οποίο το κατεδάφισαν. Για ποιο λόγο ; Για να μην υπάρχει διαρχία. Εάν ο προφήτης μας για να μην υπάρξει δυαρχία πήρε τέτοιο μέτρο, τότε είναι ανάγκη να αντιληφθούμε όλοι το πόσο επικίνδυνη είναι η διαρχία. Επειδή είναι περίοδος κρίσης αυτό δεν σημαίνει πως θα τα δεχόμαστε όλα. Δεν πρέπει. Διότι μην ξεχνάτε πως η καθημερινή τροφή είναι στα χέρια του Αλλάχ. Εάν σε αυτή τη χώρα επιδειχτεί συγκατάθεση σε καταστάσεις που θέτουν σε κίνδυνο το Ισλάμ και την θρησκεία, τότε και από τον Αλλάχ δεν θα υπάρξει αφθονία στην ζωή, στα χρήματα και στις δουλειές που θα κάνουν. Στις χώρες αυτές η θρησκεία του Ισλάμ είναι υπό την προστασία του Αλλάχ. Επιθυμώ να υπογραμμίσω το εξής. Εάν σε αυτές τις περιοχές που πέρασαν από τόσο δύσκολες μέρες και περιόδους δεν έσβησε το Ισλάμ, εάν δεν μπόρεσαν να το σβήσουν, αυτό οφείλεται στην προστασία του Αλλάχ. Τώρα αν εσύ περνάς ενάντια στον μουσουλμανισμό και εντάσσεσαι σε αυτές τις λάθος δουλειές, εσύ θα είσαι που θα ζημιωθείς. Θέλω με αυτά τα λόγια μου να προειδοποιήσω αυτά τα άτομα. Τα λέω αυτά ως ένας θρησκευτικός αδερφός. Δεν είναι και δεν μπορεί να είναι δουλειά του μουσουλμάνου να εναντιώνεται στην θρησκεία και στον Αλλάχ¨.

¨ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΟΡΘΙΟΙ, ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ¨

Ο Αμέτ Μέτε λέει πως το κράτος κάνει λάθος στο θέμα του διορισμού θρησκευτικών λειτουργών, και δηλώνει : ¨Εάν μια κοινότητα εναντιώνεται τόσο πολύ, τότε είναι ανάγκη να σταθούν και να σκεφτούν. «Γιατί άραγε αυτοί οι άνθρωποι είναι τόσο ενάντιοι σε αυτό το γεγονός ; Πρέπει και αυτούς να τους ακούσουμε» Σε διαφορετική περίπτωση συνεχίζουν το λάθος. Η στάση αυτή δεν βοηθά κανέναν. Είναι ανάγκη στο θέμα του νόμου των ιμάμηδων να σταθούμε όρθιοι. Να σταθούμε όρθιοι, ώστε και το κράτος να αντιληφθεί το λάθος του. Εξ όσων μάθαμε 21 άτομα υπέβαλαν αίτημα για αυτό το προσωπικό. Εγώ το λέω ξανά. Πρέπει να αλλάξουν γνώμη για αυτό το λάθος. Η μειονοτική κοινότητα ποτέ δεν έλαβε μια λάθος στάση ενάντια στο κράτος. Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί αντιστέκονται τόσο σε αυτό το γεγονός που μας προσβάλει και μας λυπεί ως κοινότητα. Να αλλάξουν πια θέση για αυτό το λάθος και τις αντιδημοκρατικές καταστάσεις. Για το κράτος η εκπλήρωση αυτού που θέλει η μειονότητα δεν αποτελεί μικρότητα αλλά μεγαλείο. Εγώ παρόλα αυτά δεν δίνω και πολλές πιθανότητες να μπορέσει να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος. Αλλά δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα γίνει σε 50 χρόνια. Είμαστε υποχρεωμένοι από τώρα να σκεφτόμαστε για το μέλλον. Φέρουμε ευθύνη για αυτό. Μπορεί να υπάρχουν κάποια άτομα με την λογική του ¨να μην συμβεί τίποτε, καμία ζημία στον μουσουλμανισμό μου, και ότι άλλο θέλει ας γίνει¨. Από αυτά τα άτομα στο παρελθόν προήλθαν ζημιές και σήμερα πάλι μπορεί να επιφέρουν ζημιές. Είμαστε υποχρεωμένοι να προστατεύσουμε τον τουρκισμό μας και τον μουσουλμανισμό μας. Εάν χαθεί το ένα θα χαθεί και το άλλο. Δεν προτιθέμεθα να παραδώσουμε τα τζαμιά μας, την θρησκεία μας, την ελευθερία λατρείας και συνείδησης και την δυνατότητα να ζούμε το Ισλάμ. Αυτά είναι δικαιώματα μας. Για αυτό τον λόγο λέμε ότι «Ελάτε να ακούσετε το τι θέλει αυτή η κοινότητα και οι άνθρωποι της και το συντομότερο αλλάξτε αυτό το λάθος. Αυτό θα είναι για το καλό όλων¨.

Eφ. Γκιουντέμ 25/6/2013

Σχ : Εάν ΑΥΤΟΙ που είναι οι κορυφαίοι επί δεκαετίες πράκτορες τουρκικών συμφερόντων στην ελληνική Θράκη επιμένουν τόσο πολύ ενάντια σε αυτό τον νόμο, αντιλαμβανόμαστε τότε το πόσο σωστός είναι ο νόμος….

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΘΡΑΚΗ, ΨΕΥΤΟΜΟΥΦΤΗΔΕΣ ΘΡΑΚΗΣ | Ετικέτα:

Τα σχόλια είναι κλειστά.