ΑΠΟΨΕΙΣ ΗΓΕΤΙΚΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΤΟΥ ΠΚΚ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΛΕΒΙΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Kαρασού : Επιδιώκεται οι Αλεβίτες να γίνουν Σιίτες

Ο Μουσταφά Καρασού-μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του KCK, είπε πως επιδιώκεται οι Αλεβίτες να γίνουν Σιίτες και μετά από αυτό Σουνίτες, και είπε πως ¨ Σε κάθε επίπεδο ασκείται μια πολιτιστική γενοκτονία¨. Ο Καρασού τόνισε πως οι Αλεβίτες μένοντας μακριά από τους Κούρδους δεν θα μπορέσουν να κερδίσουν τις ελευθερίες τους και έκανε έκκληση για κοινό αγώνα.

Ο Καρασού είπε πως ¨η κοινότητα των Αλεβιτών πρέπει οπωσδήποτε να στηρίξει τον αγώνα για ελευθερία των Κούρδων. Για όσο δεν γίνεται αυτό, ο εκδημοκρατισμός της Τουρκίας θα είναι πάντα επώδυνος και προβληματικός¨.

Ο Καρασού διέψευσε τους ισχυρισμούς πως ¨το ΠΚΚ έχει γίνει μια σουννιτική οργάνωση¨, δηλώνοντας πως ¨Το ΠΚΚ είναι ένα κίνημα που υπερασπίζεται την δημοκρατική λογική σε επίπεδο έθνους και θρησκείας, όπως και την δυνατότητα του καθενός να έχει την δική του ταυτότητα¨.

…………..

Το κράτος πλέον αποδέχεται το θέμα των Αλεβιτών, αλλά δεν υπάρχει κάποιο νομικό στάτους για τα τζεμεβί, όποτε θέλει μπορεί να τα κλείσει. Δεύτερον δεν αρνείται τους Αλεβίτες όπως γινόταν παλιά, ¨υπάρχετε¨ λέει. Αλλά εδώ μιλά για ¨οι δικοί μου Αλεβίτες¨. Πως το σχολιάζετε αυτό ;

Με τον αγώνα που διεξάγουμε, πλέον η Τουρκία δεν αρνείται ούτε τον Κουρδισμό, ούτε τον Αλεβιτισμό. Μάλιστα μετά από την ανάπτυξη του αγώνα μας, το τουρκικό κράτος άρχισε μια εξομάλυνση στην πολιτική του σχετικά με τους Αλεβίτες, για να αποτρέψει να αισθανθούν κοντά μας όχι οι Κούρδοι Αλεβίτες αλλά οι Τούρκοι. Φυσικά και υπάρχει ο αγώνας των Αλεβίτικων συλλόγων, της Αλεβίτικης κοινότητας και των ηγετών της, αυτό δεν το απορρίπτουμε, αλλά αυτά έγιναν μετά από την σφαγή στην Σεβάστεια. Πριν από τότε δεν ήταν τόσο ορατός, αλλά η ανάπτυξη του αγώνα για την κουρδική ελευθερία στην Τουρκία, υπήρξε ένα σκαλί για την διασφάλιση αυτών των δικαιωμάτων.

…………..

Είτε είναι Σουννίτες Κούρδοι, είτε Αλεβίτες Κούρδοι, δύνανται να εκφράσουν την ταυτότητα τους εντός του κινήματος. Φυσικά βλέπουμε πως ο αγώνας μας έφερε αλλαγές σε κάποιες πολιτικές της Τουρκίας. Αλλά δεν αρκεί η λεκτική αποδοχή των Κούρδων. Άραγε οι Κούρδοι αρκούνται σε αυτήν την λεκτική αποδοχή του κράτους ή όχι ; Και οι Αλεβίτες λοιπόν δεν πρέπει να αρκεστούν. Είναι ανάγκη οπωσδήποτε να αγωνιστούν για την εμφάνιση ενός δημοκρατικού συστήματος στο οποίο θα μπορούν να ζούνε ελεύθερα με την δική τους ταυτότητα και τον πολιτισμό. Στο θέμα αυτό δεν πρέπει να υπάρχει σύγχυση. Πρέπει οι Αλεβίτες να μην εξαπατώνται πως δήθεν δεν υπάρχει θέμα, απλά και μόνο επειδή το κράτος μίλησε για Αλεβίτες.

…………………..

Υπάρχει άτομο ονόματι Σουλεϊμάν Γκιουντούζ που είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Caferiler Τουρκίας. Προφανώς έχει σχέσεις με το κράτος. Βλέπουμε τις σχέσεις του με τους Αλεβίτες και παρατηρούμε πως ακολουθεί μια πολιτική μετατροπής των Αλεβιτών σε Σιίτες. Και εξ όσων αντιλαμβανόμαστε, το κάνει, διότι αυτή η μετατροπή έχει μεγαλύτερες πιθανότητες πραγματοποίησης παρά αν ήταν σε Σουννίτες. Αυτή είναι η πολιτική που υπάρχει. Διότι το να τους κάνουν Σουννίτες είναι λίγο δύσκολο. Πρώτα επιδιώκουν να τους κάνουν Σιίτες και μετά Σουννίτες. Ασκείται σε κάθε κατεύθυνση μια πολιτιστική γενοκτονία, βλέπουμε άλλωστε πως χειραγωγούνται διάφορες λατρείες των Αλεβιτών. Βλέπω επίσης και τις τελετές του ιδρύματος Cem. Πολλές από τις ομιλίες και προσευχές που γίνονται σε αυτές τις τελετές, μοιάζουν με αυτές που δίνονται στους ιεροκήρυκες για το κήρυγμα της Παρασκευής στα τζαμιά. Και στα κηρύγματα αυτά υπάρχει θαυμασμός για το κράτος. Mα γίνεται κανονικά κάτι τέτοιο στα τζεμεβί ; Εμείς ξέραμε πως στα τζεμεβί, γινόταν λόγος για την γαλήνη και την ευτυχία της ανθρωπότητας. Με όλα αυτά βλέπουμε πως συνεχίζεται σε βάρος των Αλεβιτών η πολιτιστική γενοκτονία. Πιστεύουμε πως είναι ένα σημαντικό θέμα των Αλεβιτών, πάνω στο οποίο πρέπει να σταθούνε. Ναι, να καταργηθεί η Διεύθυνση Θρησκευτικών Υποθέσεων, να αναγνωριστούνε τα τζεμεβί και να καταργηθεί η υποχρεωτικότητα στα θρησκευτικά, αυτά είναι σημαντικά μεν, αλλά, πέρα από αυτά υπάρχουν και άλλα περίπλοκα και έντονα θέματα. Στο θέμα αυτό αναλογούνε σημαντικά καθήκοντα στους Αλεβίτες Ντεντέ. Όταν έχει καταστεί αναγκαίο ο αλεβιτισμός να επιστρέψει στην αυθεντική του μορφή, αποτελεί θλιβερή κατάσταση ο κάτοχος της πίστης να μην εκφράζεται με την δική του ταυτότητα. Είναι ανάγκη να μιλάνε με την γλώσσα τους και τα κείμενα τους. Π.χ. οι τελετές κηδείας πρέπει να γίνονται σύμφωνα με τα αλεβίτικα έθιμα. Στο παρελθόν και εγώ είδα κηδείες με αλεβίτικες προσευχές. Αλλά σήμερα στις μέρες μας δεν βλέπω πουθενά σε αλεβίτικη κηδεία, αυτού του είδους τις τελετές. Αυτό αποτελεί μια προσέγγιση-παράγωγο της αφομοίωσης. Στο θέμα αυτό, πρέπει να γίνονται σύμφωνα με την φύση του ίδιου πολιτισμού και του πιστεύω. Στο θέμα αυτό οι Αλεβίτες Ντεντέδες πρέπει να συμπεριφέρονται με ευαισθησία και να μην επιτρέψουν την αφομοίωση

Τον τελευταίο καιρό γίνονται τζαμιά σε χωριά Τούρκων Αλεβιτών, ενώ στους Κούρδους Αλεβίτες τους βάζουν να λένε τουρκικές φράσεις αντί για κουρδικές. Πως σχολιάζεται αυτήν την αφομοίωση ; Πως πρέπει να φερθούν οι Αλεβίτες ενάντια σε αυτό ;

Πραγματικά η κατασκευή τζαμιού σε αλεβίτικα χωριά είναι μια περίεργη κατάσταση ! Για όσο δεν μετανιώνουν για αυτό, σημαίνει πως δεν σταματάνε και την πολιτιστική γενοκτονία. Μάλιστα λέγεται πως σε χωριά Αλεβίτών Τούρκων, του λένε πως «αν δεχθείτε το τζαμί τότε θα έρθει και το ρεύμα και το νερό».

………………

Πίσω από το ίδρυμα Cem υπάρχει το κράτος. Το ίδρυμα αυτό ιδρύθηκε από το κράτος. Μα και ο ίδιος ο Ιζζεττίν Ντογάν είναι Κούρδος. Εμείς ξέρουμε καλά πως είναι Κούρδος. Ξέρω πως ο πατέρας του μιλούσε κουρδικά με τον παππού μου. Πλέον αυτός αφομοιώθηκε, εκτουρκίστηκε. Ο Ιζζετίν Ντογάν εκτουρκίστηκε, δηλαδή αρνήθηκε την καταγωγή του. Ε τώρα κάποιος που έχει αρνηθεί την καταγωγή του μπορεί να φέρει κάτι καλό για τους Αλεβίτες ; Να ρωτήσουμε, μπορεί να έρθει κάτι καλό ; Φυσικά και όχι.¨

…………………

Κουρδικό Πρακτορείο Φιράτ 8/4/2013

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΚΟΥΡΔΙΚΟ, ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ | Ετικέτα: | Σχολιάστε

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *