ΔΡΙΜΥ ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΨΕΥΤΟΜΟΥΦΤΗΔΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ. ΑΡΑ Ο ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ !

¨Η επέμβαση στην θρησκευτική ελευθερία είναι απαράδεκτη¨

Οι εκλεγμένοι μουφτήδες Κομοτηνής και Ξάνθης Ιμπραήμ Σερίφ και Αχμέτ Μέτε δήλωσαν πως από την σκοπιά της θρησκευτικής ελευθερίας δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί ο ¨νόμος για τους 240 ιμάμηδες¨.

Οι μουφτήδες τόνισαν πως με τον νόμο επιδιώκεται ο έλεγχος των τζαμιών, κάτι το οποίο είναι αντίθετο και με τις διεθνείς συνθήκες και με την ελευθερία θρησκείας και συνείδησης.

Ζητήσαμε από τους μουφτήδες Κομοτηνής και Ξάνθης Ιμπραήμ Σερίφ και Αχμέτ Μέτε, τις απόψεις τους σχετικά με τροπολογία που θέτει πάλι στην επικαιρότητα το θέμα του ¨νόμου των 240 ιμάμηδων¨.

ΙΜΠΡΑΪΜ ΣΕΡΙΦ (ΜΟΥΦΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ)

Ο μουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ τόνισε πως ο νόμος για τους 240 ιμάμηδες δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί. Ο μουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ είπε πως ο συγκεκριμένος νόμος επιφέρει χτύπημα στην ελευθερία θρησκείας και συνείδησης της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης, και είπε πως ¨Οι σχετικές με το θέμα δηλώσεις των βουλευτών της μειονότητας είναι πραγματικά πολύ σημαντικές και αντανακλούν την γνώμη της μειονότητας. Ο νόμος αυτός θα αποτελέσει πάλι έναν ακόμη νεκρό νόμο¨.

Ο μουφτής Ιμπραήμ Σερίφ απαντώντας σε ερωτήσεις της εφημερίδας Γκιουντέμ σχετικά με το θέμα είπε τα εξής :

¨Για το θέμα αυτό διαβάσαμε πρώτα από ιστοσελίδες του διαδικτύου. Αργότερα είδα την λεπτομερή ενασχόληση με το θέμα που είχατε εσείς στην εφημερίδα σας. Είδα τις αναλύσεις των δημοσιογράφων σας. Είδα πως συνομιλήσατε σχετικά με τους βουλευτές μας για το θέμα και παρουσιάσατε τις απόψεις τους. Σας συγχαίρω διότι παρουσιάσατε ευρέως το θέμα και ενημερώσατε σχετικά τον κόσμο μας. Όπως ξέρετε αυτός ο νόμος ψηφίστηκε στην βουλή το 2007. Αλλά η μειονότητα αντέδρασε και δεν έγινε δεκτός. Όπως ξέρετε ο νόμος προέβλεπε πως το κράτος θα καθόριζε και θα διόριζε τους θρησκευτικούς λειτουργούς. Οι θρησκευτικοί λειτουργοί θα καθορίζονταν από μια επιτροπή μη μουσουλμάνων και έπειτα θα αναλάμβαναν καθήκοντα στα τζαμιά . Ο νόμος αυτός εδώ και πέντε χρόνια δεν εφαρμόζεται, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Από την άλλη μεριά οι νυν υπηρετούντες θρησκευτικοί λειτουργοί εναντιώθηκαν σε αυτό. Ο Σύλλογος Θρησκευτικών Λειτουργών Τζαμιών Δυτικής Θράκης αντέδρασε σε αυτό τον νόμο και εναντιώθηκε. Υπήρξαν διάφορες φήμες μεταξύ του κόσμου. Ακούστηκε πως άτομα που γενικά δεν ασκούσαν τα καθήκοντα του θρησκευτικού λειτουργού ή θέλανε να γίνουν θρησκευτικοί λειτουργοί υπέβαλαν σχετικό αίτημα για αυτές τις 240 θέσεις. Πέρασε όμως καιρός και αυτός ο νόμος επίσημα δεν μπόρεσε να εφαρμοστεί. Την τελευταία περίοδο εμφανίστηκε μια επιστολή του τύπου ¨Μην αφήνετε τους θρησκευτικούς λειτουργούς στα χέρια της Τουρκίας¨ με τις υπογραφές 39 ατόμων από κάτω. Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε σε μια ιστοσελίδα και μετά σε εφημερίδες. Από τα 39 αυτά άτομα, κάποιοι δήλωσαν πως δεν έχουν σχέση με το κείμενο. Μάλιστα κάποιοι το κατήγγειλαν και είπαν πως θα προσφύγουν στην δικαιοσύνη. Αμέσως λίγες μέρες μετά εμφανίστηκαν οι επιδιωκόμενες αλλαγές. Και εσείς ασχοληθήκατε στην εφημερίδα σας λεπτομερώς με το θέμα και ενημερώσατε τον κόσμο¨.

¨ΧΤΕΣ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΟΣ, ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΟΣ¨

Ο μουφτής Ιμπραήμ Σερίφ αναφέρει πως ο νόμος που δεν έγινε δεκτός χτες δεν θα μπορέσει να γίνει δεκτός και σήμερα και λέει : ¨ Η μειονότητα δεν το δέχεται αυτό. Διότι δεν είναι δυνατόν να το δεχτεί. Φυσικά και δεν είναι δυνατόν να αποδεχτεί την εφαρμογή ενός νόμου που καταργεί την θρησκευτική ελευθερία της μειονότητας μας και επεμβαίνει στα πιστεύω και στην συνείδηση του κόσμου. Οι κύριοι βουλευτές έκαναν ξεκάθαρες δηλώσεις για το θέμα. Λένε πως εμείς δεν ζητήσαμε, δεν αιτηθήκαμε κάτι τέτοιο. Λένε πως εμάς ούτε μας ρώτησαν, ούτε μας ενημέρωσαν. Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Και φυσικά μια πολύ σωστή παρατήρηση. Η μειονότητα μας έχει τρεις εκπροσώπους στο ελληνικό κοινοβούλιο. Και την ώρα που ετοιμάζεται ο νόμος αυτοί δεν ερωτώνται. Ε μα τέτοιος νόμος εφαρμόζεται ; Υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστεί ; Υπάρχει περίπτωση να γίνει δεκτός από την μειονότητα ; Φυσικά και όχι¨.

¨ΡΑΦΤΗΚΕ ΕΝΑ ΡΟΥΧΟ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ¨

Ο μουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ , αναφέρει πως η επίλυση των θεμάτων της μειονότητας δεν μπορεί να γίνει χωρίς την γνώμη και την έγκριση της μειονότητας και δηλώνει : ¨ Εδώ ράφτηκε ένα ρούχο για την μειονότητα, αλλά δεν υπολογίστηκε το νούμερο. Και την λένε, θα το βάλεις αυτό. Στενό είναι, φαρδύ είναι, άγνωστο. Ούτε είναι σαφές αν της κάνει ή όχι. Είναι ανάγκη τα θέματα αυτής της μειονότητας που αφέθηκε εδώ με την συνθήκη της Λοζάννης να εξετάζονται με διαβούλευση μαζί της. Μάλιστα θα πρέπει αυτά τα θέματα να τα διαβουλεύεται και με το άλλο κράτος με το οποίο συμφωνήθηκε να μείνουμε εμείς εδώ, δηλαδή την Τουρκία. Διότι εμείς δεν ερωτηθήκαμε όταν αφεθήκαμε εδώ ως μειονότητα. Τα δύο κράτη συμφώνησαν και αποφάσισαν να μείνουμε εδώ. Κάτω από αυτήν την απόφαση υπάρχουν οι υπογραφές δύο κρατών. Αυτό είναι μια ιστορική αλήθεια. Για αυτό τον λόγο ο νόμος αυτός θα είναι ένας νεκρός νόμος¨.

¨ΔΙΑΒΡΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ¨

Στην ερώτηση της εφημερίδας Γκιουντέμ ¨Κατά την γνώμη σας ακόμη και αν επιλυθεί το θέμα των μουφτήδων, πόσο σωστό και λογικό είναι να επεμβαίνει το κράτος στα τζαμιά ; ¨ ο μουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ, απάντησε ως εξής : ¨ Φυσικά και δεν είναι καθόλου λογικό. Φυσικά και δεν είναι σωστό. Τα τζαμιά είναι οι ιεροί χώροι όπου πραγματώνεται η ελευθερία θρησκείας και συνείδησης της μειονότητας. Η εμπλοκή του κράτους σε τέτοιο βαθμό στα τζαμιά, αποτελεί μια ξεκάθαρη παρέμβαση. Διότι εάν το κράτος καθορίζει του θρησκευτικούς μας λειτουργούς και τους δασκάλους Κορανίου, αυτό είναι μια επέμβαση. Αυτό λέγεται καταπίεση. Και είναι μια καταπίεση συνείδησης. Εμείς λοιπόν ως Τουρκική κοινότητα τι ζητάμε ; Εμείς ζητάμε τα αναγνωρισμένα από την συνθήκη της Λοζάνης δικαιώματα. Η μειονότητα πέραν αυτών δεν ζητά κάτι άλλο. Σήμερα τι βλέπουμε ; Όλα τα αναγνωρισμένα με συνθήκες δικαιώματα μας , διαβρώνονται. Διαβρώνονται πλήρως και γίνεται επέμβαση. Αυτή η επέμβαση είναι απόλυτα λάθος. Μια χώρα δεν μπορεί να επεμβαίνει τόσο πολύ σε θέματα θρησκείας και συνείδησης των πολιτών της. Δεν μπορεί, δεν πρέπει να ασκεί τόση καταπίεση. Είναι πλήρως λάθος η πρακτική του τύπου ¨Αυτός είναι ο θρησκευτικός σου λειτουργός, και αυτός είναι ο δάσκαλος Κορανίου σου¨. Δηλαδή ένα άτομο που εγώ δεν το πήρα στο χωριό μου, δεν τον εξουσιοδότησα για κάτι τέτοιο, αλλά πρέπει να κάνω την προσευχή μου από πίσω του, αυτός θα κάνει την κηδεία μου, αυτός θα διαβάσει το μεβλίτι μου, αυτός θα κάνει μαθήματα Κορανίου και αυτός θα διοικεί το τζαμί. Επιτρέψτε μου σε αυτό το θέμα ας αποφασίζει ο ίδιος ο κόσμος, οι χωρικοί. Τέτοιου μεγέθους επέμβαση σε αυτό το πεδίο είναι πέραν της δημοκρατίας. Σε αυτό το θέμα είναι πολύ σημαντικά αυτά που δήλωσαν οι μειονοτικοί βουλευτές που εξελέγησαν από την μειονότητα και αποτελούν τους εκπροσώπους της. Διότι οι εκπρόσωποι της μειονότητας ακούνε την φωνή της και τα αισθήματα της και κινούνται ανάλογα. Σύμφωνα με την συνθήκη της Λοζάννης η μειονότητα καθορίζει και τους δασκάλους της στο σχολείο και τους θρησκευτικούς λειτουργούς στα τζαμιά. Τα γεγονότα που έγιναν 30-40 χρόνια πριν στα τζαμιά μας , βλέπουμε πως γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστούν στα τζαμιά μας. Φυσικά και είναι κάτι το λυπηρό. Ελπίζουμε πως θα νικήσει η λογική και το συντομότερο θα υπάρξει μεταστροφή από το λάθος¨.

ΑΧΜΕΤ ΜΕΤΕ

(ΜΟΥΦΤΗΣ ΞΑΘΗΣ)

Ο μουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε λέει πως ο νόμος για τους 240 ιμάμηδες, αποτελεί τμήμα μιας λογικής που επιδιώκει να ελέγξει τα τζαμιά. Ο μουφτής Μέτε αναφέρει πως καθώς το θέμα έχει θρησκευτική διάσταση είναι πολύ ευαίσθητο και λέει πως ¨Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και ευαίσθητο θέμα. Είναι κάτι που σχετίζεται με την θρησκεία μας. Σχετίζεται με την αιωνιότητα μας και για αυτό το λόγο αποτελεί μια παρέμβαση απαράδεκτη¨.

¨ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΤΩΡΑ ΤΑ ΤΖΑΜΙΑ¨

Ο μουφτής Ξάνθης λέει πως μετά τα περιστατικά στα μειονοτικά σχολεία, τώρα γίνεται προσπάθεια να γίνει κάτι ανάλογο και στα τζαμιά και αναφέρει : ¨ Το ελληνικό κράτος επιδιώκει αυτά που έκανε στα σχολεία μας, να τα μεταφέρει και στα τζαμιά μας. Ενώ με βάση την συνθήκη της Λοζάννης πρέπει εμείς να παίρνουμε τους δασκάλους στα μειονοτικά μας σχολεία, σήμερα το κράτος διορίζει το ίδιο τους δασκάλους και δεν λαμβάνεται καθόλου η άποψη της μειονότητας. Το κράτος πρώτα χάλασε την δομή της μειονοτικής εκπαίδευσης, και το ίδιο άνοιξε στην Θεσσαλονίκη μια ακαδημία. Και έφερε στα σχολεία αυτούς που αποφοίτησαν από εκεί. Όταν τελείωσαν οι απόφοιτοι από την Τουρκία και έφερε την μειονοτική εκπαίδευση εκεί όπου την ήθελε, μετά την έκλεισε την ακαδημία. Τώρα λοιπόν αυτά που χρόνια πριν έκανε στα σχολεία μας, θέλει να τα κάνει και στα τζαμιά μας. Στην πραγματικότητα είναι ξεκάθαρο γεγονός. Η πραγματική διάσταση του θέματος είναι η εξής. Εδώ γίνεται προσπάθεια να ελεγχθούν τα τζαμιά μας. Γίνεται προσπάθεια να ελεγχθούν οι άνθρωποι, οι υπηρεσίες και τα κηρύγματα στα τζαμιά. Υπάρχουν υποψίες πως γίνεται προσπάθεια να συσταθεί ένα άλλο προσωπικό, το οποίο και θα εκλέξει τον μουφτή. Να πως όμως ανοιχτά, πως αυτό δεν μπορεί να πετύχει. Το κράτος δεν μπορεί να το πετύχει αυτό στα τζαμιά¨.

¨Η ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ¨

Ο μουφτής Μέτε περιγράφει πως η τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης διακατέχεται από ένα αίσθημα ανασφάλειας έναντι του κράτους, λόγω των επεμβάσεων στην μειονοτική εκπαίδευση και στα μειονοτικά σχολεία και λέει : ¨ Το θέμα της θρησκείας είναι πολύ σημαντικό. Σημαντικό και εξίσου ευαίσθητο. Ο λαός μας αισθάνεται άλλωστε και μια ανασφάλεια. Εδώ ο χώρος όπου επιδιώκει να εμπλακεί το κράτος είναι ο χώρος της θρησκείας. Ο άνθρωπος της μειονότητας δεν παραδίδει την αιωνιότητα του. Ένας μουσουλμανικός λαός δεν παραδίδει την αιωνιότητα του σε ένα χριστιανικό κράτος. Ο χώρος αυτός είναι ο χώρος της κοινότητας μας. Εδώ το θέμα είναι η θρησκευτική μας ελευθερία, η ελευθερία προσευχής μας, η διδασκαλία της θρησκείας στα παιδιά μας και οι ιεροί μας χώροι. Εάν εμείς δεν θα έχουμε λόγο σε αυτούς τους χώρους, που θα έχουμε λοιπόν λόγο ; Οι διοικούντες αυτής της κοινότητας και αυτής της χώρας, αυτό δεν το σκέφτονται καθόλου ; Ο κόσμος μας διαχειρίζεται το τζαμί του, πληρώνοντας τον ιμάμη του και καθορίζοντας τον δάσκαλο των μαθημάτων Κορανίου. Η παρέμβαση σε αυτό το θέμα δεν είναι δυνατόν να γίνει κατανοητή. Πρόκειται για μια πλήρως αντιδημοκρατική και καταπιεστική επέμβαση. Και φυσικά δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή από τον κόσμο¨.

¨ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ¨

Ο μουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε αναφέρει πως ο νόμος για τους 240 ιμάμηδες, με τις αλλαγές που σχεδιάζεται να γίνουν που σχεδιάζεται να ψηφιστεί στην βουλή, δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί. Ο Μέτε λέει τα εξής : ¨Εγώ τουλάχιστον μιλώντας για την δική μου περιοχή, δεν πιστεύω πως θα εφαρμοστεί. Κανένας μουσουλμάνος δεν εγκρίνει ένα τέτοιο μέτρο που στρέφεται κατά της θρησκευτικής ελευθερίας της μειονότητα μας. Διότι πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Εγώ δεν δίνω πιθανότητα να το δεχτεί αυτό κάποιος που λέει πως ‘La ilahe ilallah’. Διότι αυτό το θέμα σχετίζεται με την θρησκεία μας, δηλαδή σχετίζεται με τον Αλλάχ. Δεν συγκρίνεται με τίποτε. Για αυτό το κράτος είναι ανάγκη να ξανασκεφτεί αυτό το θέμα¨.

¨ΜΗΝ ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΤΕ ΣΤΑ ΤΖΑΜΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ¨

Στην ερώτηση της εφημερίδας Γκιουντέμ ¨Κατά την γνώμη σας ακόμη και αν επιλυθεί το θέμα των μουφτήδων, πόσο σωστό και λογικό είναι να επεμβαίνει το κράτος στα τζαμιά ; ¨ ο μουφτής Μέτε απάντησε ως εξής : ¨Όταν επιχειρείτε να εφαρμόσετε στα τζαμιά μέτρο που δεν μπορέσατε να εφαρμόσετε τις εκκλησίες, τότε βλάπτεται το περί δικαίου αίσθημα. Η ισλαμική θρησκεία δεν αποδέχεται τέτοια επέμβαση. Αρχή η οποία θα καθορίζει τον ιμάμη μας ή τον δάσκαλο Κορανίου, είναι η ίδια η ισλαμική κοινότητα. Το να επεμβαίνει το κράτος σε αυτό το επίπεδο είναι λάθος, είναι αντιδημοκρατικό. Στο θέμα αυτό το ελληνικό κράτος κολυμπά σε ξένα νερά. Εάν λες ότι οπωσδήποτε θα βοηθήσω τους θρησκευτικούς λειτουργούς, τότε αφού λύσεις το θέμα των μουφτειών στην κατεύθυνση που επιθυμεί ο κόσμος μας, τότε αυτό θα μπορεί να γίνει με την μεταφορά πόρων στον εγκεκριμένο μουφτή. Ακόμη και εμείς ως μουφτεία στο θέμα της εκλογής του ιμάμη και των διαχειριστικών επιτροπών, δηλώνουμε την άποψη μας, προσπαθούμε να βοηθήσουμε, αλλά τελικά το θέμα αυτό το καθορίζει ο κόσμος. Για αυτό το λόγο είναι μια λάθος προσπάθεια το να επιχειρείται να εφαρμοστεί ο νόμος για τους ιμάμηδες είτε με την σημερινή του μορφή είτε με τις αλλαγές. Μην επεμβαίνετε στα τζαμιά, στους ιμάμηδες, στα μαθήματα Κορανίου και στην θρησκευτική ελευθερία αυτού του έθνους. Είναι κάτι το λάθος, δεν είναι δημοκρατικό. Ακούστε το τι λένε οι άνθρωποι, οι εκπρόσωποι και οι διοικούντες της μειονότητας. Δεν θα βγείτε ζημιωμένοι¨.

 Εφ. Γκιουντέμ 10/1/2013

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΘΡΑΚΗ, ΨΕΥΤΟΜΟΥΦΤΗΔΕΣ ΘΡΑΚΗΣ | Ετικέτα: | Σχολιάστε

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *