ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΒΗΜΑ ΕΙΡΗΝΗΣ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ….

Μπουλντόζα που κολυμπά έρχεται για τον τουρκικό στρατό

 Στο τέλος προσπάθειας 4 ετών Τούρκων μηχανικών (Έρευνας-Ανάπτυξης) αναπτύχθηκε η πρώτη παγκοσμίως μπουλντόζα που είναι θωρακισμένη και μπορεί να κολυμπήσει.

 Η μπουλντόζα που αναπτύχθηκε από την εταιρία FNSS Savunma Sistemleri AŞ και φέρει την ονομασία ΑΖΜIM (Αμφίβιο θωρακισμένο όχημα έργου) κατά τις επιχειρήσεις διάβασης ποταμού των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων θα διαμορφώνει κατάλληλα την κλίση και την επιφάνεια των όχθεων, διευκολύνοντας την έξοδο των οχημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες από υπεύθυνους της εταιρίας FNSS Savunma Sistemleri, στις 10/3/2009 είχε υπογραφεί η συμφωνία με την Διεύθυνση Αμυντικών Βιομηχανιών σχετικά με το σχέδιο ΑΖΜΙΜ.

Το ΑΖΜΙΜ είναι το δεύτερο πρωτότυπο σχέδιο σχεδίασης και παραγωγής οχήματος εδάφους της FNSS μετά και από την αμφίβια επιθετική γέφυρα Samur. Το ΑΖΜΙΜ είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο για να διαμορφώνει τις ακτές (κλίση, πλάτος, σκληρότητα εδάφους, ομαλότητα εδάφους) ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των διαφόρων αμφίβιων οχημάτων, ώστε να μπορούν αυτά να μπούνε στο νερό κατά τις επιχειρήσεις διάβασης ποταμού των Τ.Ε.Δ. Ταυτόχρονα το ΑΖΜΙΜ είναι το μόνο παγκόσμια όχημα γεω-προωθητής με χαρακτηριστικά αμφίβιου και θωρακισμένου οχήματος.

Αρμόδιοι της εταιρίας FNSS ανέφεραν πως καθώς οι ένοπλες δυνάμεις δεν έχουν πάντοτε δυνατότητα επιλογής κατάλληλων όχθεων κατά την διάβαση των ποταμών, η παροχή ευελιξίας στην επιλογή των περιοχών όπου θα γίνουν οι αμφίβιες επιχειρήσεις, είναι κάτι το κρίσιμο που αυξάνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του στρατού.

Ανέφεραν επίσης πως υπάρχουν ήδη στρατιωτικά οχήματα έργου που διαμορφώνουν τις όχθες ώστε να μπορούν τα αμφίβια οχήματα να μπούνε στο νερό, αλλά αυτά δεν έχουν δυνατότητες κολύμβησης. Περιέγραψαν πως τα συνηθισμένα οχήματα για να μεταφερθούν στις περιοχές των επιχειρήσεων χρειάζεται να υπάρχουν άλλα μεταφορικά οχήματα και είπαν : ¨ Με σκοπό την εξάλειψη αυτής της αδυναμίας, γεννήθηκε το αίτημα για ένα αμφίβιο όχημα το οποίο κατά τις επιχειρήσεις διάβασης ποταμού των Τ.Ε.Δ. θα καθιστά κατάλληλες αμφότερες τις όχθες του ποταμού, και έτσι εμφανίστηκε το σχέδιο ΑΖΜΙΜ. Τον εντός χώρας διαγωνισμό κέρδισε η εταιρία FNSS Savunma Sistemleri. Το σχέδιο που άρχισε στις 15/6/2009 περιλαμβάνει παράδοση σε ένα σύντομο για στρατιωτικά οχήματα διάστημα, 12 μονάδων ΑΖΜΙΜ μαζί με τον τεχνικό τους φάκελο, τα εγχειρίδια, τα ανταλλακτικά και τον εξοπλισμό συντήρησης τους. Το σχέδιο ΑΖΜΙΜ επωφελήθηκε από τις υποδομές μοντελισμού και εξομοίωσης των πανεπιστημίων¨.

Αρμόδιοι ανέφεραν πως το ΑΖΜΙΜ είναι θωρακισμένο, ερπυστριοφόρο και αμφίβιο, φέρει 1 χειριστή και ένα άτομο πλήρωμα, και ότι χάρη σε αυτό το όχημα θα μπορούν να γίνουν επιχειρήσεις φτυαρίσματος, ισοπέδωσης, μεταφοράς και απόξεσης.

Το ΑΖΜΙΜ φέρει κάμερα μέρας και νύχτας, πολυλειτουργική οθόνη LCD, και κλιματισμό. Μπορεί να κινηθεί στην ξηρά με ταχύτητα 45 χλμ την ώρα και έτσι στην περιοχή των επιχειρήσεων δεν χρήζει άλλων μεταφορέων, αλλά κινείται μαζί με τα άλλα στρατιωτικά οχήματα. Το όχημα χάρη στους δύο πίδακες νερού που φέρει μπορεί να κολυμπήσει σε τρεχούμενα νερά με ευελιξία 360ο .

Στις δοκιμές που έγιναν το ΑΖΜΙΜ απέδειξε την αντοχή του σε νάρκες ξηράς και σε βλήματα διάτρησης θωράκισης. Η γραμμή παραγωγής των 12 τεμαχίων ΑΖΜΙΜ μέχρι τα τέλη του 2013 θα ολοκληρώσει την παραγωγή, παραλαβή και τις δοκιμές τους.

Εφ. Χουριέτ 11/1/2013

Σχ : Φαντάζομαι ότι αυτά τα οχήματα προορίζονται για τον Δούναβη, τον Ζαμβέζη, τον Νιαγάρα και τον Γάγγη ποταμό…

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone