Η ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΤΗΓΟΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

O Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας μετείχε στην κοινή σύνοδο Unesco-OAΣΕ

Η Γενική Διευθύντρια της ΠΕΚΕΜ και μέλος του συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης (BTAYTD) Περβίν Χαϊρουλλάχ στις 5 Νοεμβρίου εκπροσωπώντας την Τουρκική Μειονότητα Δυτικής Θράκης μετείχε σε σύνοδο στο Παρίσι με τίτλο ¨Παγκοσμιοποίηση στο πεδίο της εκπαίδευσης, διαφορετικότητα και κοινωνική ένταξη¨. Στην σύνοδο μετείχε από το πανεπιστήμιο Αθηνών και η καθηγήτρια Θάλεια Δραγώνα.

 Η εκδήλωση άρχισε με ομιλίες που έκαναν η διευθύντρια του τομέα εκπαίδευσης της Ουνέσκο για θέματα εκπαίδευσης, ειρήνης και ανθρωπίνων δικαιωμάτων Κέιτ Μοριάρτι, η αντιπρόεδρος του τομέα ανεκτικότητας και διακρίσεων του ΟΑΣΕ-(ODIHR) Αζρά Γιουζούνοβιτς, και η Γιούλια Πέρερβα από το τμήμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και υπηκοότητας της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και Πολιτισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης. Αργότερα ο Τασκίν Τανκούτ Σογικάν-σύμβουλος στον ΟΑΣΕ-(ODIHR) στο θέμα του αγώνα ενάντια στην έλλειψη ανεκτικότητας για τους μουσουλμάνους, παρουσίασε ¨Οδηγό προς εκπαιδευτικούς για την απομάκρυνση των διακρίσεων και της μισαλλοδοξίας κατά των μουσουλμάνων¨.

Στην πρώτη από τις τρεις συνεδρίες της συνόδου συζητήθηκε το θέμα ¨Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην εξέλιξη της κοινωνικής ένταξης¨. Στην συνεδρία αυτή ο εκπαιδευτικός σύμβουλος Ρόμπιν Ρίτσαρντσον από το Ηνωμένο Βασίλειο και η καθηγήτρια Γιασμίν Ζινέ από τον Καναδά μοιράστηκαν με το ακροατήριο τις εμπειρίες τους και απάντησαν σε ερωτήσεις.

Η δεύτερη συνεδρία είχε θέμα ¨Κοινοποίηση εμπειριών, ληφθέντα μαθήματα και καλές πρακτικές¨. Σε αυτή την συνεδρία έδωσαν παραδείγματα από τις εργασίες τους ο Εντουάρντο Βάργκας εκπρόσωπος της Ουνέσκο των ΗΠΑ και η Μπάρμπαρα Ουντερλέχτερ- εκπαιδευτικός του προγράμματος Πολιτικού Θάρρους και Αντιρατσιστικών Εργασιών-ΖΑΡΑ. Σε αυτή την συνεδρία πήρε τον λόγο η Περβίν Χαϊρουλλάχ και κοινοποίησε την εμπειρία της από την Ελλάδα. Η Χαϊρουλλάχ στην αρχή ρώτησε αν ο οδηγός θα είναι χρήσιμος για αυτούς που ορίζουν την εκπαιδευτική πολιτική ή για την απομάκρυνση των ιστορικών κόμπλεξ των πολιτικών. Ανέφερε πως για όσο διάστημα υπάρχουν αυτά τα κόμπλεξ κανένα σύστημα δεν μπορεί να εργαστεί ούτε από κάτω προς τα πάνω, ούτε από πάνω προς τα κάτω, και αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Ελλάδας. Είπε πως καθώς οι δάσκαλοι στα τουρκικά μειονοτικά σχολεία διορίζονται με σκοπό να μην διδάσκουν, τα παιδιά αδυνατούν να μάθουν σωστά ελληνικά και τουρκικά. Ανέφερε πως η καθηγήτρια Δραγώνα ξέρει καλά το θέμα και ότι έχει παραγάγει σχέδια για την μειονότητα. Είπε πως οι Έλληνες αρμόδιοι την εποχή της χούντας ίδρυσαν την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης στην οποία οι δάσκαλοι εκπαιδεύονταν ανεπαρκώς και διορίζονταν σαν δάσκαλοι τουρκικών στα τουρκικά σχολεία, ακαδημία που όπως είπε χαρακτηρίστηκε από την καθηγήτρια Δραγώνα –όταν υπηρετούσε στο υπουργείο- ως ¨προϊόν των αμαρτιών του παρελθόντος¨. Η Χαϊρουλλάχ ανέφερε επίσης πως τα ιστορικά κόμπλεξ είναι σημαντικά και ότι είναι ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να εργαστούνε πάνω σε αυτό. Σε αυτό το σημείο αναφέρθηκε στην σημασία που έχουν τα βιβλία ιστορίας στην διδασκαλία της ιστορίας. Ανέφερε πως είναι ανάγκη να απομακρυνθούν από τα βιβλία ιστορίας οι προκατειλημμένες φράσεις.

……………

Εφ. Μπιρλίκ 8/11/2012

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone