ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΧΑΤΖΗΟΣΜΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΕΛΜΕ-ΡΟΔΟΠΗΣ

Βουλευτής Χατζηοσμάν : Το δικαίωμα της μειονότητας για εκπαίδευση στην μητρική γλώσσα, δηλαδή στα τουρκικά, είναι ένα δικαίωμα που δεν ανακαλείται

«Κάποιες θλιβερές διαπιστώσεις για τη μειονοτική εκπαίδευση» είναι ο τίτλος της θλιβερής πράγματι ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ Ροδόπης. Μιας ανακοίνωσης η οποία μας θλίβει όχι τόσο για το περιεχόμενό της, η Μειονότητα έχει άλλωστε συνηθίσει σε παρόμοιες προσβλητικές και εριστικές ανακοινώσεις, όσο για το γεγονός ότι την υπογράφει το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης. Εκπαιδευτικοί δηλαδή στους οποίους εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας.

Ως εκπαιδευτικοί λοιπόν, θα έπρεπε να είναι περισσότεροι “διαβασμένοι” κι αν όχι, να κάνουν τον κόπο να συμβουλευτούν ορισμένα συγγράμματα πριν τουλάχιστον συντάξουν μια ανακοίνωση η οποία βρίθει λαθών και ανακριβειών. Εσκεμμένων; Θα το δείξει ο χρόνος.

Διαφεύγει λοιπόν από τους εκπαιδευτικούς μας ότι το μειονοτικό εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο με τόσο σθένος αντιτάσσονται, βασίζεται πέρα από το Μορφωτικό Πρωτόκολλο του 1968 και στη Συνθήκη της Λωζάνης του 1923. Διαφεύγει μία πληροφορία την οποία ωστόσο γνωρίζει ένας “ανεκπαίδευτος” κατά τους ισχυρισμούς τους, μαθητής της Μειονότητας, απόφοιτος του Δημοτικού σχολείου.

Ζητάει η ΕΛΜΕ την κατάργηση του θεσμού της μειονοτικής εκπαίδευσης και την ενοχοποιεί ότι «καθήλωσε τη μειονότητα στην αμάθεια και την οπισθοδρόμηση». Αγνοούν οι εκπαιδευτικοί μας βασικές έννοιες θεμελιωδών δικαιωμάτων και δικαιωμάτων των μειονοτήτων.

Όπως επίσης αγνοούν ότι την όποια οπισθοδρόμηση και αμάθεια στην μειονοτική εκπαίδευση έφεραν από το 1923 μέχρι σήμερα ημιμαθή και οπισθοδρομικά μυαλά που επί δεκαετίες σκεφτόταν με όρους διοικητικών ενοχλήσεων, απαγορεύσεων και διακρίσεων εις βάρος της Μειονότητας. Η μειονοτική εκπαίδευση αποτελούσε μόνο ένα από τα πεδία που δρούσαν ελεύθερα οι προασπιστές των παραπάνω ιδεοληψιών.

Για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, τα δημόσια Ελληνικά Γυμνάσια στον ορεινό όγκο της Ξάνθης και της Ροδόπης βρήκαν απήχηση αγαπητοί μου εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ροδόπης, διότι κάποιοι φρόντισαν σε εκείνες τις περιοχές να μην υπάρχει καμία άλλη εναλλακτική επιλογή για μαθητές απομακρυσμένων και απομονωμένων περιοχών.

Η εκμάθηση της μητρικής γλώσσας, της τουρκικής, στα μειονοτικά σχολεία, είναι αναφαίρετο δικαίωμα της Μειονότητας το οποίο οι εκπαιδευτικοί ζητάνε να διδάσκεται ως επιλογή. Άραγε τέτοιες επιλογές θα προασπίζονταν και για τα δικά τους παιδιά;

“Καινοτόμοι” οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ στην πρότασή τους και για τα νηπιαγωγεία στα οποία ζητάνε η μητρική γλώσσα να χρησιμοποιείται επικουρικά. Θα περίμενε κανείς ότι εκπαιδευτικοί θα χρησιμοποιούσαν πρωτίστως εκπαιδευτικά επιχειρήματα παιδαγωγικού περιεχομένου και όχι πολιτικού χαρακτήρα, όταν κατηγορούν ως σκληροπυρηνικούς όλους εμάς που προασπιζόμαστε την ίδρυση δίγλωσσων μειονοτικών νηπιαγωγείων.

Δίγλωσση είναι η μειονοτική εκπαίδευση, τι πιο παιδαγωγικά ορθό να ιδρυθούν και δίγλωσσα μειονοτικά νηπιαγωγεία τα οποία θα ενσωματωθούν στον κορμό της μειονοτικής εκπαίδευσης για να μην αφήνουμε τα παιδιά μετέωρα στην προσχολική εκπαίδευση.

Η ΕΛΜΕ “επικουρικά” επιχειρεί να αποβάλει την δίγλωσση μειονοτική εκπαίδευση από την περιοχή μας. Η δαιμονοποίηση της μειονοτικής εκπαίδευσης ωστόσο, φέρνει πολλούς δαίμονες οι οποίοι είναι κακοί και επικίνδυνοι σύμβουλοι για την ηρεμία και την γαλήνη της περιοχής μας. Από τους εκπαιδευτικούς μας θα περιμέναμε ιδέες και προτάσεις για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης.

Εγώ από την πλευρά μου θα στηρίζω και θα υποστηρίζω όλους όσους συνεισφέρουν ουσιαστικά στην βελτίωση της μειονοτικής εκπαίδευσης».

 Περιοδικό Ρόντοπ Ρουζγκαρί 20/11/2012

Σχ : Περίμενε μήπως κανείς κάτι διαφορετικό από τον βουλευτή ΠΑΣΟΚ Ροδόπης ; Επί δεκαετίες τώρα που πολιτεύεται oύτε μια φορά δεν είπε κάτι το έστω ελάχιστα διαφορετικό από αυτά που λέει το τουρκικό προξενείο. Ούτε μια φορά ! Γιατί άραγε ; Οπότε η ανακοίνωση του αποτελεί έπαινο για το προεδρείο της ΕΛΜΕ-Ροδόπης. Προσέξατε βέβαια πως ως γνήσιος δημοκράτης και σοσιαλιστής (….) αναφέρει ως μητρική γλώσσα της μειονότητας τα τουρκικά. Δεν υπάρχουν δηλαδή ούτε πομάκικα, ούτε ρομανί….

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone