ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ F-35

ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΟΝΕΙΡΟ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ

Κλονίζεται το σχέδιο για το μαχητικό F-35 στην παραγωγή του οποίου μετέχει και η Τουρκία.

Η ημερομηνία παραγωγής συνεχώς αναστέλλεται, ενώ η υπολογισθείσα δαπάνη ήδη έχει ξεπεραστεί κατά 50%. Η διαρροή ενός εγγράφου του Πενταγώνου στο διαδίκτυο στο οποίο γίνεται λόγος για ¨13 σημαντικά μηχανικά λάθη που δεν μπορούνε να επιλυθούνε¨ ,προκάλεσε φωνές κάποιων που λένε ¨το αεροπλάνο να πάει στα σκουπίδια¨.

Το σχέδιο παραγωγής του μαχητικού αεροπλάνου F-35 στο οποίο μετέχει η Τουρκία με άλλες 11 χώρες και έχει χαρακτηριστεί ως ¨η πιο ακριβή αμυντική προσπάθεια της ιστορίας¨ πλέον είναι σε κίνδυνο. Το σχέδιο για το οποίο η Τουρκία έχει δεσμευτεί να δαπανήσει 11 δις $ και το οποίο έχει ήδη κοστίσει 388 δις $ για τις ΗΠΑ, λόγω μια σειράς από προβλημάτων που εμφανίστηκαν, έχει τελματώσει.

156 εκ. $ το αεροπλάνο

Το 2003 κρίθηκε πως ¨Καθώς είναι δαπανηρό να αναπτύσσεται διαφορετικό αεροπλάνο για κάθε ξεχωριστό σκοπό στον πόλεμο, πρέπει να βγει ένα αεροπλάνο για όλα τα καθήκοντα¨. Με αυτό το σχέδιο μια σειρά από χώρες με πρώτη τις ΗΠΑ θα άλλαζαν εξολοκλήρου τον στόλο τους. Στην αρχή του σχεδίου το κόστος ανά αεροπλάνο είχε υπολογιστεί στα 89 εκ. $. Με το πέρασμα του χρόνου όμως το κόστος ανέβηκε. Με βάση τους σημερινούς υπολογισμούς το κόστος ανά αεροπλάνο είναι στα 156 εκ $. Και λέγεται πως ενδεχομένως θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο. Αυτή η αύξηση στην δαπάνη που πλησιάζει το διπλάσιο της αρχικής, κλόνισε τον προϋπολογισμό των μετεχόντων.

¨ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ¨

Και αν σε αυτό προστεθούνε και τα τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν, αρχίζει να γίνεται δύσκολο το όνειρο F-35. Με βάση εσωτερική επιστολή του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ που διέρρευσε στο διαδίκτυο, υπάρχουν στο σχέδιο 13 μεγάλα μηχανικά προβλήματα τα οποία δεν έγινε δυνατόν να επιλυθούνε. Στην επιστολή συνιστάται ¨ως αποτέλεσμα του ελέγχου πρέπει να αναθεωρηθούνε τα σχέδια απόκτησης και παραγωγής¨. Ο Τζόε Ντελά Βέντοβα-εκπρόσωπος του σχεδίου ανέφερε πως η παραγωγή μπορεί να πάει ακόμη πιο πίσω και είπε πως ¨Αυτό θα είναι κάτι που σκοπεύει στην μείωση του κόστους¨.

Ο ανεξάρτητος όμως ειδικός σε θέματα αμυντικών δαπανών Γουίνσλου Γουίλερ είπε πως ¨τα εμφανισθέντα προβλήματα μπορούνε να επιλυθούνε μόνο αν το σχέδιο πεταχτεί στα σκουπίδια¨. Ο Γουίλερ δήλωσε : Ο αριθμός και το μέγεθος των εντοπισμένων προβλημάτων αρκούνε για την ακύρωση της παραγωγής. Ή τουλάχιστον μπορεί να ανασταλεί κατά την θητεία των σημερινών διοικούντων του Πενταγώνου.¨

ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΣΣΟΡΡΟΠΟ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ

– Το σύστημα απεικόνισης πάνω στο κράνος του πιλότου δεν λειτουργεί σωστά

– Το σύστημα άντλησης καυσίμων διατρέχει κίνδυνο πυρκαγιάς

– Ο γάντζος ανάσχεσης που διασφαλίζει την επιβράδυνση δεν λειτουργεί

-Υπάρχουν ελλείψεις στο θέμα της απόκρυψης και του χαμηλού του ίχνους στα ραντάρ.

– Η κατασκευή των πτερύγων του αεροπλάνου και η σταθερότητα τους δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο.

– Η μηχανική δομή δεν είναι η κατάλληλη για τον αναμενόμενο χρόνο χρήσης.

– Υπάρχουν λάθη που μπορούνε να εντοπιστούνε μόνο στις πτητικές δοκιμές

– Η ανάπτυξη του λογισμικού του έχει μείνει πίσω σε θέματα ημερομηνιών (χρονολογικά)

– Ενδεχομένως να υπάρξουν προβλήματα υπερβολικού φορτίου και απώλειας ισορροπίας.

– Υπάρχουν προβλήματα ψύξης. Ο χώρος όπου βρίσκεται ο πιλότος και οι μηχανισμοί ελέγχου δεν ψύχονται επαρκώς. Η υπερθέρμανση μπορεί να προκαλέσει ζημίες

– Το σύστημα αυτόματης ευστάθειας δεν δουλεύει σωστά.

– Το σύστημα προστασίας από κεραυνούς είναι ανεπαρκές και αφήνει κάποιες περιοχές ανυπεράσπιστες.

………………………

ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ

ΗΠΑ 2.443

Αγγλία 138

Ιταλία 131

Τουρκία 100

Αυστραλία 100

Ολλανδία 85

Καναδάς 80

Νορβηγία 48

Δανία 48

Το πρόγραμμα στηρίζουν επίσης το Ισραήλ και η Σιγκαπούρη.

 

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ, ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ | Ετικέτα: | Σχολιάστε

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *