ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΥΡΟ…

Τα ελληνικά αεροπλάνα συνεχίζουν την παρενόχληση στο Αιγαίο

Οι γειτονικές πτήσεις δεν μειώθηκαν και τα ελληνικά μαχητικά κατά τους πρώτους 10 μήνες επενέβησαν 492 φορές την ώρα που τα τουρκικά μαχητικά πετούσαν στον διεθνή εναέριο χώρο.

Ενώ στην Ελλάδα υπάρχει μια πορεία για μείωση των αμυντικών δαπανών και συρρίκνωση του στρατού, τα μαχητικά αεροπλάνα συνεχίζουν να επεμβαίνουν σε πτήσεις των τουρκικών μαχητικών στον διεθνή εναέριο χώρο.

Με βάση τα στοιχεία του Γενικού Επιτελείου, ενώ οι συνολικές έξοδοι της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας κατά το 2010 ήταν 2.843, τα αεροπλάνα της Ελλάδας στο Αιγαίο έκαναν 12.346. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία παρά την οικονομική κρίση στη χώρα και την πρόταση της Τουρκίας ¨να μειώσουμε αμοιβαία τις πτήσεις¨, και φέτος δεν έκανε βήμα πίσω. Τα ελληνικά μαχητικά κατά τους πρώτους 10 μήνες του 2011 έκαναν 293 ¨αποτροπές¨ και 199 ¨παρενοχλήσεις¨, συνολικά δηλαδή επενέβησαν 492 φορές σε πτήσεις μαχητικών της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στον διεθνή εναέριο χώρο.

Τον Ιούλιο κορύφωση

Τα ελληνικά μαχητικά κατά την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου έκαναν 42 πτήσεις ¨παρενόχλησης¨ και 34 πτήσεις ¨αποτροπής¨. Κατά την διάρκεια πτήσεων από μαχητικά αεροπλάνα της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας στον διεθνή εναέριο χώρο επενέβησαν 41 φορές τον Σεπτέμβριο και 36 τον Αύγουστο.

Τα ελληνικά μαχητικά τον Ιούλιο με 46 πτήσεις ¨αποτροπής¨ πλησίασαν τα τουρκικά μαχητικά σε επικίνδυνη απόσταση, ενώ τον Ιούνιο το αντίστοιχο νούμερο ήταν 35.

Κατά τον Μάιο υπήρξαν 29 επεμβάσεις στον διεθνή εναέριο χώρο οι περισσότερες των οποίων ήταν στα ΒΔ της Μυτιλήνης, στα ΒΔ της Χίου και στα βόρεια της Ικαρίας.

Κατά τον Απρίλιο οι πτήσεις ¨παρενόχλησης¨ έφτασαν τις 43, το νούμερο αυτό ήταν 34 τον Μάρτιο, 41 τον Φεβρουάριο και 47 τον Ιανουάριο.

Προσπάθεια κλειδώματος ραντάρ

Τα αεροπλάνα της Ελλάδας δεν αρκέστηκαν στις πτήσεις ¨αποτροπής¨ στον διεθνή εναέριο χώρο αλλά συνέχισαν και τις κινήσεις ¨παρενόχλησης¨ που χαρακτηρίζονται ως αερομαχίες στο Αιγαίο και την Μεσόγειο. Τα ελληνικά αεροπλάνα μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, κατά το διάστημα που πέρασε παρενόχλησαν 156 φορές τα τουρκικά μαχητικά. Τα ελληνικά μαχητικά προσπαθούσαν κάθε φορά να κλειδώσουν στα ραντάρ τους τα τουρκικά μαχητικά σε αυτήν την παρενόχληση που κρατούσε κάθε φορά 15-18 λεπτά.

Αυτό το ¨κλείδωμα του ραντάρ¨ που έχει την έννοια πως πλέον το αεροπλάνο είναι στο στόχαστρο, είναι η πιο συνηθισμένη μέθοδος παρενόχλησης που χρησιμοποιούνε οι Έλληνες πιλότοι. Οι περισσότερες προσπάθειες ¨παρενόχλησης¨ έγιναν τον Αύγουστο (30). Ενώ ο μήνας με τις λιγότερες ήταν τον Μάιο (5 φορές).

18 φορές παραβίασαν τον εναέριο χώρο

Τα ελληνικά μαχητικά αεροπλάνα δεν αρκέστηκαν σε πτήσεις ¨αποτροπής¨ και ¨παρενόχλησης¨ αλλά παραβίασαν και τον τουρκικό εναέριο χώρο. Κατά το 2011 μπήκαν 18 φορές στον τουρκικό εναέριο χώρο. Οι περισσότερες εξ αυτών έγιναν στην χερσόνησο Καραμπουρούν στην Σμύρνη, στα ανοιχτά της Αττάλειας και πάνω από την Αδριανούπολη. Για κάθε μια από τις παρενοχλήσεις το Γενικό Επιτελείο ενημέρωσε το ΥΠΕΞ και το ΝΑΤΟ.

Εφ. Ραντικάλ 8-11-2011

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ | Ετικέτα: | 3 σχόλια

3 απαντήσεις στο ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΣΠΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΥΡΟ…

  1. […] το Γενικό Επιτελείο ενημέρωσε το ΥΠΕΞ και το ΝΑΤΟ. (ΠΗΓΗ) Share this:Μοιραστείτε τοFacebookDiggLinkedInRedditStumbleUponTwitterPrintEmailLike […]

  2. Ο/Η Hellenic WarrioR λέει:

    ΤΟΥΡΚΟΣ ΚΑΛΟΣ, ΟΥΤΕ ΝΕΚΡΟΣ!!! ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, ΘΑ ΕΚΔΙΚΗΘΩ, ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ, ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΜΟΥ ΧΩΡΙΟ!!!

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *