ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Περιοδικό Αζινλίκτσα    1-6-2011

Νέα «αρχιτεκτονική» της μειονοτικής εκπαίδευσης από το υπ. Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώνει τα πρώτα βήματα για τη σταδιακή υλοποίηση σχεδίου για μια νέα αρχιτεκτονική της μειονοτικής εκπαίδευσης, που στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές της μειονότητας και στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής.

Ήδη η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) καταργήθηκε με νόμο. Πλέον οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος θα είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι φοιτητές που θα προέρχονται από τη μειονότητα θα εισέρχονται στο Τμήμα με ποσόστωση και θα ακολουθούν ειδικό πρόγραμμα σπουδών επιλογής, που θα τους παρέχει ισότιμο με τους υπόλοιπους φοιτητές πτυχίο, αλλά και το δικαίωμα να διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία.

«Με την κατάργηση της ΕΠΑΘ και την ανωτατοποίηση των προσόντων των εκπαιδευτικών υλοποιούμε την εξαγγελία του Πρωθυπουργού και απαντάμε θετικά στο διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας της Θράκης», σημειώνει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά.

Το Υπουργείο Παιδείας θέτει ως στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων μειονοτικών σχολείων, τουλάχιστον 4θεσια με στόχο τα 6θεσια. Σήμερα, τα περισσότερα μειονοτικά δημοτικά σχολεία είναι διθέσια, με μικρό αριθμό μαθητών και αντικειμενικές δυσκολίες για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

«Διαμορφώνουμε νέες συνθήκες, σε σχέση με τη στελέχωση, προκειμένου να λειτουργήσουν σχολεία που να μπορούν να αποτελέσουν, στο εγγύς μέλλον, σημεία αναφοράς για την αναδιάταξη του τοπικού εκπαιδευτικού χάρτη, τόσο ως σχολεία υποδοχής παιδιών της ευρύτερης περιοχής αλλά και ως μοντέλα – πρότυπα για αντίστοιχες πρωτοβουλίες», τονίζει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας.

Στην περιοχή της Θράκης τα φαινόμενα της σχολικής διαρροής, της σχολικής αποτυχίας και της μη ολοκλήρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι κοινωνικά προβλήματα με αυξημένη επίδραση στην αναπτυξιακή προοπτική κάθε περιοχής. Με αυτό το δεδομένο το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στον ορισμό Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στη Θράκη και καταρτίζει πρόγραμμα υποστηρικτικών ενεργειών με αποδέκτη το σύνολο των μαθητών της περιοχής.

«Στοχεύουμε στην αξιοποίηση και συνέργεια όλων των επιμέρους εκπαιδευτικών – παιδαγωγικών δράσεων που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένου προγράμματος τοπικής παρέμβασης για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όλους τους μαθητές», αναφέρει η Φώφη Γεννηματά. «Συνδέουμε, στο πλαίσιο των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, σε τοπικό επίπεδο, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που μπορούν να συνεισφέρουν βιώσιμα την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους, υλοποιώντας συμπληρωματικές δράσεις, όπως αυτές της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, της συμβουλευτικής και της Διά Βίου Μάθησης».

Σχόλιο : Μένει να δούμε πως και αν θα περάσουν αυτό το αντισυνταγματικό μέτρο. Δηλαδή το να μπαίνουν σε πανεπιστημιακή σχολή μόνο μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας ! Και για τους  άλλους να απαγορεύεται ! 

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Ετικέτα: | Σχολιάστε

0 απαντήσεις στο ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΤΗ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

  1. sheep logique says:

    Πως ακριβώς κάποιος αποδεικνύει πως ανήκει στην μουσουλμανική μειονότητα, το θρησκευμα δεν είναι παράγοντας διότι πολύ Ρομάδες έχουν βαφτιστεί και ακόμα περισσότεροι Μουσουλμάνοι μπορούν να ρθουν στη Θράκη σαν επίλυδες οι οποίοι δεν είναι μειονότητα.
    Υπάρχουν μειονοτικοί κατάλογοι στη Θράκη που βασίζονται στη γραμμή αίματος, δλδ τα παιδιά των μειονοτικών είναι μειονότητα; Άσχετα αν το παιδί βαφτίστηκε ή θέλει να πετάξει τη ρετσινιά από πάνω του.
    Αν όντως υπάρχουν τέτοιοι τότε μιλάμε για καθαρό ρατσισμό τον οποίο μάλλον τον διατηρούν τα ” θύματα” που βολευονται.

  2. sheep logique says:

    Πως ακριβώς κάποιος αποδεικνύει πως ανήκει στην μουσουλμανική μειονότητα, το θρησκευμα δεν είναι παράγοντας διότι πολύ Ρομάδες έχουν βαφτιστεί και ακόμα περισσότεροι Μουσουλμάνοι μπορούν να ρθουν στη Θράκη σαν επίλυδες οι οποίοι δεν είναι μειονότητα.
    Υπάρχουν μειονοτικοί κατάλογοι στη Θράκη που βασίζονται στη γραμμή αίματος, δλδ τα παιδιά των μειονοτικών είναι μειονότητα; Άσχετα αν το παιδί βαφτίστηκε ή θέλει να πετάξει τη ρετσινιά από πάνω του.
    Αν όντως υπάρχουν τέτοιοι τότε μιλάμε για καθαρό ρατσισμό τον οποίο μάλλον τον διατηρούν τα ” θύματα” που βολευονται.

  3. sheep logique says:

    Πως ακριβώς κάποιος αποδεικνύει πως ανήκει στην μουσουλμανική μειονότητα, το θρησκευμα δεν είναι παράγοντας διότι πολύ Ρομάδες έχουν βαφτιστεί και ακόμα περισσότεροι Μουσουλμάνοι μπορούν να ρθουν στη Θράκη σαν επίλυδες οι οποίοι δεν είναι μειονότητα.
    Υπάρχουν μειονοτικοί κατάλογοι στη Θράκη που βασίζονται στη γραμμή αίματος, δλδ τα παιδιά των μειονοτικών είναι μειονότητα; Άσχετα αν το παιδί βαφτίστηκε ή θέλει να πετάξει τη ρετσινιά από πάνω του.
    Αν όντως υπάρχουν τέτοιοι τότε μιλάμε για καθαρό ρατσισμό τον οποίο μάλλον τον διατηρούν τα ” θύματα” που βολευονται.

  4. sheep logique says:

    Πως ακριβώς κάποιος αποδεικνύει πως ανήκει στην μουσουλμανική μειονότητα, το θρησκευμα δεν είναι παράγοντας διότι πολύ Ρομάδες έχουν βαφτιστεί και ακόμα περισσότεροι Μουσουλμάνοι μπορούν να ρθουν στη Θράκη σαν επίλυδες οι οποίοι δεν είναι μειονότητα.
    Υπάρχουν μειονοτικοί κατάλογοι στη Θράκη που βασίζονται στη γραμμή αίματος, δλδ τα παιδιά των μειονοτικών είναι μειονότητα; Άσχετα αν το παιδί βαφτίστηκε ή θέλει να πετάξει τη ρετσινιά από πάνω του.
    Αν όντως υπάρχουν τέτοιοι τότε μιλάμε για καθαρό ρατσισμό τον οποίο μάλλον τον διατηρούν τα ” θύματα” που βολευονται.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *