ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ…

 Εφ. Αντιφωνητής 16-11-2010

Οι ρουφιάνοι της εκπαίδευσης

Πρόσφατα γράφαμε για τη νέα πρόκληση στο χωριό Λύκειο της Ροδόπης, όπου ο κύριος Μεχμέτ Ντερντιμάν, δάσκαλος και πολιτευτής, έπαιξε έναν άθλιο ρόλο σε βάρος της νομιμότητας και της γαλήνης του τόπου, με αφορμή τη σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου στο μειονοτικό σχολείο. Η αποχή των παιδιών από τις σχολικές εκδηλώσεις, δήθεν ως «διαμαρτυρία των γονέων», είναι κάτι που το ξαναείδαμε στην περίπτωση της Χαράς Νικοπούλου στο Μέγα Δέρειο αλλά τότε δεν έπιασε. Είναι όμως φοβερό το πώς χρησιμοποιούνται τα μικρά παιδιά στον βωμό των πολιτικών σκοπιμοτήτων της Άγκυρας! Πρόκειται για ένα συμβάν που ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να περάσει αναπάντητο, καθώς προοιωνίζεται τα χειρότερα για τον τόπο μας, και αναμένουμε τις ενέργειες της διοίκησης.

Τι συμβαίνει όμως στα σχολεία της γείτονος, όπου ο Ντερντιμάν και ΟΛΟΙ οι μειονοτικοί παράγοντες ζητούν να εκπαιδεύονται οι δάσκαλοι των μειονοτικών μας σχολείων; Για να μην ξεχνάμε λοιπόν σε ποιαν χώρα αναφέρονται πάντα οι λεγάμενοι, παραθέτουμε το πρόσφατο δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας «Ζαμάν» (10-11-2010) για την παρουσία των κρατικών ρουφιάνων στις σχολικές αίθουσες της γείτονος:

Σε κάθε σχολείο ένας δάσκαλος-πράκτορας

«Αποκαλύφθηκε πως οι αξιωματικοί που μπαίνουνε στα μαθήματα Εθνικής Ασφάλειας, οργανωμένα κάθε μήνα ετοιμάζουν και μια αναφορά. Από τις πολιτικές απόψεις των δασκάλων μέχρι το ντύσιμο των μαθητών και τα πανό που κρεμάνε στις γιορτές, για όλα ενημερωνόταν το Αρχηγείο. Με βάση σημερινή είδηση της εφημερίδας «Μπουγκιούν», οι αξιωματικοί που εξουσιοδοτούνται να κάνουν το μάθημα Εθνικής Ασφάλειας, στα σχολεία όπου πηγαίνουν φακελώνουν τους διοικούντες, το σχολείο, τους δασκάλους και τους μαθητές. Οι δάσκαλοι αυτοί του μαθήματος Εθνικής Ασφάλειας έστελναν αναφορές στους ανωτέρους τους, χαρακτηρίζοντας πολλές από τις δραστηριότητες του σχολείου ¨οπισθοδρόμηση¨. Εντοπίστηκε έγγραφο στο 9ο Σώμα Στρατού στο Ερζερούμ, όπου συμπλήρωναν κάθε μήνα ένα έγγραφο που το έδιναν στους ανωτέρους τους. Στο έντυπο, εκτός από τις ερωτήσεις σχετικά με το μάθημα Εθνικής Ασφάλειας, υπάρχει και ένα τμήμα με 25 ερωτήματα που αφορούν τις διαπιστώσεις του δασκάλου – αξιωματικού. Στο έντυπο εμπεριέχονται ερωτήσεις όπως αν οι δασκάλες και οι μαθήτριες φορούνε μαντήλα, αν αγόρια και κορίτσια εκπαιδεύονται μαζί ή χώρια, αν η ενδυμασία των κηδεμόνων είναι ή όχι ¨σύγχρονη¨, αν στη βιβλιοθήκη του σχολείου περιλαμβάνονται βιβλία με διχαστικό ή αντιδραστικό περιεχόμενο και αν το Ισλαμικό κεφάλαιο συμβάλλει ή όχι στα έξοδα του σχολείου. Ο λοχαγός – ηλεκτρονικός μηχανικός και υπηρετών ως δάσκαλος Εθνικής Ασφάλειας Μουσταφά Τζαν Α, στο λύκειο Γιαβούζ Σελίμ του Ερζερούμ κάθε μήνα ετοίμαζε αναφορά φακελώματος. (…) Στο τμήμα των απόψεων ο λοχαγός απαντά: ¨Οι δάσκαλοι γενικά μπαίνουν στις ιστοσελίδες του Καναλιού 7, της Ζαμάν και της Γενί Σαφάκ και παρακολουθούνε τις δημοσιεύσεις¨. Στο τμήμα των εκτιμήσεων ο λοχαγός Α παραθέτει την εικόνα που είδε όταν μπήκε στο γραφείο του διευθυντή: ¨Τον άκουσα να ακούει θρησκευτικούς ύμνους που λέγανε παιδιά¨. Παραθέτοντας με λεπτομέρειες ο λοχαγός Α. τα στοιχεία, θεώρησε ανάρμοστα κάποια CD στο εργαστήριο, τα φωτογράφησε κι ενημέρωσε τους ανωτέρους του…»

Αυτά στην ισλαμοδημοκρατική Τουρκία του 2010. Προφανώς η οικονομική ανάπτυξη, όπως και στην Κίνα, ουδόλως συνδέεται με τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών. Ας το θυμόμαστε όποτε κάποιοι συντοπίτες μας ζητούν διασύνδεση της εν Ελλάδι παρεχόμενης εκπαίδευσης με την εκείθεν του Έβρου.

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone