ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΩΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΔ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ ΠΕΡΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ιστοσελίδα του περιοδικού Ρόντοπ Ρουζγκαρί    28-6-2010

Γιατί δεν μπαίνουν τα πομάκικα στα σχολεία ;

Στη σχολή που θα ιδρυθεί στη θέση της ΕΠΑΘ θα πρέπει να μπαίνουν μόνο φοιτητές από την μειονότητα !

Ο τέως βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ εξέφρασε τις απόψεις του για το πολυσυζυτημένο θέμα της μητρικής γλώσσας και για την Ε.Π.Α.Θ. Μπορείτε να διαβάσετε τις ιδιαίτερες και πολύ εντυπωσιακές δηλώσεις του Ιλχάν Αχμέτ στην ιστοσελίδα μας :

¨Αυτές τις μέρες συζητούνται ιδιαίτερα τα θέματα της εκπαίδευσης στην μητρική γλώσσα και του μέλλοντος της Ε.Π.Α.Θ. Η παρούσα και η προηγούμενη κυβέρνηση προσπαθεί να ρυθμίσει δύο παραμέτρους. Η πρώτη είναι η χρήση της λέξης ¨μητρική γλώσσα¨ στα νηπιαγωγεία που θα ιδρυθούνε. Επιζητούνε να μπούνε στα μειονοτικά σχολεία και τα τούρκικα και τα πομάκικα και τα τσιγγάνικα. Η δεύτερη είναι μετά την κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ. στην πανεπιστημιακή σχολή που θα ιδρυθεί, στοχεύουν να μπορούνε να μπαίνουν και Έλληνες ως δάσκαλοι, ώστε Έλληνες να κάνουν μαθήματα και στο τουρκικό πρόγραμμα.

Όσον αφορά το πρώτο μέρος τα πομάκικα είναι σύμφωνα με την συνθήκη της Λωζάνης και το διεθνές δίκαιο ; Είναι αναγκη να το αναρωτηθούμε. Ας κοιτάξουμε πρώτα τις γενικές αρχές. Με βάση τις γενικές αρχές, μια γλώσσα, μια επίσημη γλώσσα, που την μιλούν άτομα συγκεκριμένης καταγωγής, ακόμα και αν μιλιέται από πέντε άτομα, τότε με βάση την συνθήκη για τις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες και όλες τις ευρωπαικές συνθήκες, τότε τίθεται υπό προστασία και υπάρχει υποχρέωση παροχής εκπαίδευσης σε αυτήν.

Όμως

1- Τα πομάκικα έιναι επίσημη γλώσσα ;

2- Οι Πομάκοι αποτελούνε μια φυλή ; Έχει εντοπιστεί κάτι τέτοιο ;

3- Οι Πομάκοι αποτελούνε ένα έθνος ή ένα κράτος ;

Με βάση τα επιστημονικά δεδομένα τα πομάκικα είναι μια διάλεκτος. Με βάση τα άρθρα που παραθέσαμε παραπάνω η εισαγωγή από ένα κράτος της πομακικής ως επίσημης γλώσσας, ως μητρικής γλώσσας, είναι παραβίαση και της συνθήκης της Λωζάνης και της συνθήκης για τις ολιγότερο ομιλούμενες γλώσσες. Γιατί αποτελεί παραβίαση της συνθήκης της Λωζάνης ; Η επίσημη γλώσσα στα προτόκολλα της Λώζάνης είναι τα τουρκικά και τα ελληνικά.Απόδειξη για αυτό ; Εκτός από την Λοζάνη υπάρχει κάτι άλλο στην ελληνική νομοθεσία ; Ναι υπάρχει. Ο νόμος του 2006 που εισάγει τα τουρκικά σαν κατ΄επιλογήν μάθημα στα γυμνάσια.Από το πρώτο άρθρο του νόμου αυτού, που βγήκε στην προηγούμενη κυβέρνηση γίνεται αντιληπτό : ¨Με βάση την συνθήκη της Λοζάνης, με βάση τις διεθνείς συνθήκες η γλώσσα εκπαίδευσης της μειονότητας είναι η τουρκική¨. Επειδή πέραν των τουρκικών δεν αναγνωρίζεται άλλη γλώσσα, έβαλαν μόνο αυτήν πιλοτικά ως κατ΄επιλογήν μάθημα στα γυμνάσια. Η προηγούμενη κυβέρνηση όταν περνούσε αυτόν τον νόμο γιατί δεν μπόρεσε να βάλει τα πομακικά ως κατ΄επιλογήν μάθημα ; Διότι δεν ήταν δυνατόν, αυτό θα αποτελούσε σαφή παραβίαση του νόμου. Η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να το πετύχει αυτό.. Αν δεν υπάρξει κάποια επιστημονική αντίρρηση από την μειονότητα για αυτό και δεν το αναδείξουμε, τότε μπορεί ως πρακτική να εισαχθεί στα σχολεία.Για αυτό χρειάζεται να εναντιωθούμε σφόδρα. Στην σχετική με την ΕΠΑΘ συγκέντρωση παρουσιάστηκαν γνώμες του τύπου ¨ας γίνει μια δημοσκόπηση και όποιος νοιώθει Πομάκος ας μάθει πομάκικα¨. Αυτό είναι λάθος. Δεν μπορεί με τη θέληση πέντε ατόμων να εισάγεται η πομακική στα μειονοτικά σχολεία. Εντέλει αυτή η γλώσσα δεν είναι γραπτή. Οι Πομάκοι έιναι βέροι Τούρκοι.Στα Βαλκάνια όπου ζούσαν επηρεάστηκαν γλωσσικά από τα γειτονικά έθνη.Και επειδή δεν μπορούσαν να έχουν επαφές με την πεδιάδα, αναπτύχθηκε μια νέα διάλεκτος. Η διαμόρφωση αυτής της διαλέκτου δεν σημαίνει αντίστοιχα και ένα έθνος ή μια γλώσσα.

Όσον αφορά την ΕΠΑΘ γίνονται αρκετές συζητήσεις. Όλοι υποστηρίζουν να κλείσει. Η νέα σχολή όμως τι μορφή θα έχει ; Η νέα σχολή πρέπει να υπηρετεί μια κοινότητα. Εδώ υπάρχει μια μειονότητα. Αυτή η κοινότητα έχει μία γλώσσα και μια θρησκεία. Οι δάσκαλοι που θα δουλέψουν εδώ πρέπει να προέρχονται αποκλειστικά και μόνο από την μειονότητα. Η Ελλάδα όμως έτσι μονομερώς έχει το δικαίωμα να ιδρύσει μια τέτοια σχολή ; Η συνθήκη της Λοζάνης αναγνωρίζει αυτονομία στην εκπαίδευση. Μας αρέσει δεν μας αρέσει έτσι είναι. Η Ελλάδα έχει άραγε δικαίωμα (επέμβασης) σε αυτήν την αυτονομία ; Ποιος έχει δικαίωμα σε αυτό ; Η μειονότητα έχει το δικαίωμα, αλλά αυτή τη στιγμή η οικονομική της κατάσταση δεν είναι ευνοική. Είναι ανάγκη αυτή η σχολή να ιδρυθεί στα πλαίσια διμερούς συμφωνίας. Πριν λίγο καιρό οι Παπανδρέου και Ερντογάν υπέγραψαν μια σειρά από συμφωνίες. Με μια διμερή συμφωνία δεν μπορούνε να ιδρύσουν μια σχολή ; Σήμερα το πατριαρχείο δεν είναι ενάντιο στην είσοδο φοιτητών τουρκικής καταγωγής στη θεολογκή σχολή της Χάλκης ; Οπότε γιατί και εμείς αντλιστοιχα να μην είμαστε ενάντιοι ; Σήμερα υπάρχουν Τούρκοι που ξέρουνε πολύ καλά τουρκικά. Τότε πρέπει κι αυτοί να μπαίνουν στη θεολογική σχολή της Χάλκης! Για αυτό όλα αυτά είναι ένας αντιιπερισπασμός και κινήσιες άρσης της εκπαιδευτικής αυτονομίας της μειονότητας.

Η χούντα το 1968 με την ΕΠΑΘ στόχευε στην κατάργηση της εκπαιδευτικής αυτονομίας της μειονότητας. Σήμερα στο έτος 2010, εν μέσω δημοκρατίας, παρουσιάζοντας ένα καλοστολισμένο πακέτο, και υπό την ονομασία του διαλόγου, επιχειρείται η άρση της εκπαιδευτικής αυτονομίας της μειονότητας. Όπως το λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ ιδρύθηκε με διμερή συμφωνία, κατά τον ίδιο τρόπο πρέπει να ιδρυθεί και μια νέα σχολή. Εμείς εδώ είμαστε Έλληνες πολίτες. Όμως στην σχολή οι μαθητές πρέπει να είναι οπωσδήποτε τουρκικής καταγωγής. Η εκπαίδευση πρέπει να είναι μόνο στα τουρκικά. Τα ελληνικά θα πρέπει να είναι κατ΄επιλογήν μάθημα. Στην θεολογική σχολή της Χάλκης όλα τα μαθήματα στα Ελληνικά δεν είναι ; Το αποτέλεσμα θα είναι αυτή η σχολή να παρέχει εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία.

Μιλώντας σχετικά ο Συνήγορος του Πολίτη Καμίνης που εκπροσωπεί τον νόμο, ανέφερε πως κάτι τέτοιο είναι αντισυνταγματικό και πως δεν βρίσκει σωστό σε μια τέτοια σχολή να μπαίνουν μόνο φοιτητές από την μειονότητα. Από αυτό καταλαβαίνουμε το εξής. Η Ελλάδα τώρα κάνει μια σφυγμομέτρηση. Πρσπαθούνε να πάνε προς ένα τέτοιο σύστημα. Αυτό είναι ανάγκη οπωσδήποτε να μην το δεχτούμε. Αν γίνει αποδεκτό τότε –τα μαθήματα στα τουρκικά άλλωστε έμειναν πολύ λίγα-είναι φανερό πως και σε αυτόν τον τομέα θα κυριαρχήσουν οι Έλληνες. Είναι ανάγκη οπωσδήποτε να εναντιωθούμε σε αυτό. Το επαναλαμβάνω. Η εισαγωγή της πομακικής ακόμα και σε ένα σχολείο χωριού με πέντε μαθητές αποτελεί παραβίαση των συμφωνιών και συνθήκων για τις οποίες μιλήσαμε νωρίτερα. Η προσπάθεια ανάδειξης ενός ανύπαρκτου έθνους ως έθνους με ετεροπροσδιορισμό εκπροσωπεί μια πολύ φασιστική νοοτροπία. Η γλώσσα εκπαίδευσης της μειονότητας είναι μόνο τα τουρκικά και τα ελληνικά ¨.

Σχόλιο : Πόσο φασιστικό κύριε Ιλχάν είναι να λέει κάποιος πως η εκπαίδευση στην όποια μητρική γλώσσα είναι φασιστική πράξη… Η να προσπαθείς να δημιουργήσεις στεγανά με σχολές τύπου απαρτχάιντ. Μήπως θα θέλατε στην νέα σχολή εκτός από τους χριστιανούς να μην μπαίνουν και οι Ρωμα ; Οι μαύροι ;

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone
Κατηγορία: ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ | Ετικέτα: | Σχολιάστε

0 απαντήσεις στο ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΩΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΔ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ ΠΕΡΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

  1. Ο/Η nikpim λέει:

    Συγκρινει ανομοια πραγματα. Η Θεολογικη Σχολη της Χαλκης δεν ειναι ομοια του Λυκειου Celal Bayar. Θα μπορουσε να συγκρινει με το Ζωγραφειο Λυκειο, το Ζαππειο Λυκειο και την Μ.Γ.Σ. Αλλα εκει δεν διδασκονται ολα τα μαθηματα στα ελληνικα. Ιστορια, Γεωγραφια και τουρκικη φιλολογια (edebiyat) διδασκονται στην τουρκικη γλωσσα. Λεει ανακριβιες, αλλα απευθηνεται σε αυτους που δεν γνωριζουν, πολιτικος ειναι εξ αλλου οτι θελει λεει. Για την δε Θεολογικη Σχολη που λεει οτι τα μαθηματα γινονται στα ελληνικα, η Σχολη δεν λειτουργει περιπου 30 χρονια. Οι δε Πομακοι που λεει οτι ειναι τουρκοι, ας ψαξει καλλιτερα σε πηγες εκτος του Türk Tarih Kurumu, που εχει γραψει την ιστορια κατα τις ντιρεκτιβες του Κεμαλ. Ακομα και ο Ομηρος ειναι τουρκος (Ömer) για το εν λογω ιδρυμα.

  2. Ο/Η nikpim λέει:

    Συγκρινει ανομοια πραγματα. Η Θεολογικη Σχολη της Χαλκης δεν ειναι ομοια του Λυκειου Celal Bayar. Θα μπορουσε να συγκρινει με το Ζωγραφειο Λυκειο, το Ζαππειο Λυκειο και την Μ.Γ.Σ. Αλλα εκει δεν διδασκονται ολα τα μαθηματα στα ελληνικα. Ιστορια, Γεωγραφια και τουρκικη φιλολογια (edebiyat) διδασκονται στην τουρκικη γλωσσα. Λεει ανακριβιες, αλλα απευθηνεται σε αυτους που δεν γνωριζουν, πολιτικος ειναι εξ αλλου οτι θελει λεει. Για την δε Θεολογικη Σχολη που λεει οτι τα μαθηματα γινονται στα ελληνικα, η Σχολη δεν λειτουργει περιπου 30 χρονια. Οι δε Πομακοι που λεει οτι ειναι τουρκοι, ας ψαξει καλλιτερα σε πηγες εκτος του Türk Tarih Kurumu, που εχει γραψει την ιστορια κατα τις ντιρεκτιβες του Κεμαλ. Ακομα και ο Ομηρος ειναι τουρκος (Ömer) για το εν λογω ιδρυμα.

  3. Ο/Η nikpim λέει:

    Συγκρινει ανομοια πραγματα. Η Θεολογικη Σχολη της Χαλκης δεν ειναι ομοια του Λυκειου Celal Bayar. Θα μπορουσε να συγκρινει με το Ζωγραφειο Λυκειο, το Ζαππειο Λυκειο και την Μ.Γ.Σ. Αλλα εκει δεν διδασκονται ολα τα μαθηματα στα ελληνικα. Ιστορια, Γεωγραφια και τουρκικη φιλολογια (edebiyat) διδασκονται στην τουρκικη γλωσσα. Λεει ανακριβιες, αλλα απευθηνεται σε αυτους που δεν γνωριζουν, πολιτικος ειναι εξ αλλου οτι θελει λεει. Για την δε Θεολογικη Σχολη που λεει οτι τα μαθηματα γινονται στα ελληνικα, η Σχολη δεν λειτουργει περιπου 30 χρονια. Οι δε Πομακοι που λεει οτι ειναι τουρκοι, ας ψαξει καλλιτερα σε πηγες εκτος του Türk Tarih Kurumu, που εχει γραψει την ιστορια κατα τις ντιρεκτιβες του Κεμαλ. Ακομα και ο Ομηρος ειναι τουρκος (Ömer) για το εν λογω ιδρυμα.

  4. Ο/Η nikpim λέει:

    Συγκρινει ανομοια πραγματα. Η Θεολογικη Σχολη της Χαλκης δεν ειναι ομοια του Λυκειου Celal Bayar. Θα μπορουσε να συγκρινει με το Ζωγραφειο Λυκειο, το Ζαππειο Λυκειο και την Μ.Γ.Σ. Αλλα εκει δεν διδασκονται ολα τα μαθηματα στα ελληνικα. Ιστορια, Γεωγραφια και τουρκικη φιλολογια (edebiyat) διδασκονται στην τουρκικη γλωσσα. Λεει ανακριβιες, αλλα απευθηνεται σε αυτους που δεν γνωριζουν, πολιτικος ειναι εξ αλλου οτι θελει λεει. Για την δε Θεολογικη Σχολη που λεει οτι τα μαθηματα γινονται στα ελληνικα, η Σχολη δεν λειτουργει περιπου 30 χρονια. Οι δε Πομακοι που λεει οτι ειναι τουρκοι, ας ψαξει καλλιτερα σε πηγες εκτος του Türk Tarih Kurumu, που εχει γραψει την ιστορια κατα τις ντιρεκτιβες του Κεμαλ. Ακομα και ο Ομηρος ειναι τουρκος (Ömer) για το εν λογω ιδρυμα.

  5. Ο/Η nikpim λέει:

    Συγκρινει ανομοια πραγματα. Η Θεολογικη Σχολη της Χαλκης δεν ειναι ομοια του Λυκειου Celal Bayar. Θα μπορουσε να συγκρινει με το Ζωγραφειο Λυκειο, το Ζαππειο Λυκειο και την Μ.Γ.Σ. Αλλα εκει δεν διδασκονται ολα τα μαθηματα στα ελληνικα. Ιστορια, Γεωγραφια και τουρκικη φιλολογια (edebiyat) διδασκονται στην τουρκικη γλωσσα. Λεει ανακριβιες, αλλα απευθηνεται σε αυτους που δεν γνωριζουν, πολιτικος ειναι εξ αλλου οτι θελει λεει. Για την δε Θεολογικη Σχολη που λεει οτι τα μαθηματα γινονται στα ελληνικα, η Σχολη δεν λειτουργει περιπου 30 χρονια. Οι δε Πομακοι που λεει οτι ειναι τουρκοι, ας ψαξει καλλιτερα σε πηγες εκτος του Türk Tarih Kurumu, που εχει γραψει την ιστορια κατα τις ντιρεκτιβες του Κεμαλ. Ακομα και ο Ομηρος ειναι τουρκος (Ömer) για το εν λογω ιδρυμα.

  6. Ο/Η nikpim λέει:

    Συγκρινει ανομοια πραγματα. Η Θεολογικη Σχολη της Χαλκης δεν ειναι ομοια του Λυκειου Celal Bayar. Θα μπορουσε να συγκρινει με το Ζωγραφειο Λυκειο, το Ζαππειο Λυκειο και την Μ.Γ.Σ. Αλλα εκει δεν διδασκονται ολα τα μαθηματα στα ελληνικα. Ιστορια, Γεωγραφια και τουρκικη φιλολογια (edebiyat) διδασκονται στην τουρκικη γλωσσα. Λεει ανακριβιες, αλλα απευθηνεται σε αυτους που δεν γνωριζουν, πολιτικος ειναι εξ αλλου οτι θελει λεει. Για την δε Θεολογικη Σχολη που λεει οτι τα μαθηματα γινονται στα ελληνικα, η Σχολη δεν λειτουργει περιπου 30 χρονια. Οι δε Πομακοι που λεει οτι ειναι τουρκοι, ας ψαξει καλλιτερα σε πηγες εκτος του Türk Tarih Kurumu, που εχει γραψει την ιστορια κατα τις ντιρεκτιβες του Κεμαλ. Ακομα και ο Ομηρος ειναι τουρκος (Ömer) για το εν λογω ιδρυμα.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *