ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΙ Η ΒΡΥΣΗ ΜΕΧΜΕΤ ΧΙΛΜΗ

Εφ. Γκιουντέμ,  3-7-2009

Παρά το γεγονός ότι ο δάσκαλος και δημοσιογράφος Μεχμέτ Χιλμή πέθανε σε νεαρή ηλικία, τα ίχνη που άφησε πίσω του πράγματι είναι πολύ μεγάλα. Ο Μεχμέτ Χιλμή κατάγεται από το χωριό Γονικό του ΄Εβρου και έζησε κυρίως στην Ξάνθη. Παράλληλα με τις τρεις εφημερίδες που εξέδιδε, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο και πρωτοστάτησε στην ίδρυση της τουρκικής Ένωσης Ξάνθης και της Ένωσης τουρκικής νεολαίας Κομοτηνής. Ο Μεχμέτ Χιλμή αποτελεί την φωτεινή φυσιογνωμία της τουρκικής ιστορίας, είναι σχεδόν το λαμπρό αστέρι της. Παρά το ότι έφυγε από την ζωή σε «νεαρά» ηλικία, έκανε τα όσα δεν μπόρεσαν να κάνουν πολλοί άλλοι σε διάστημα πολλών ετών. Στην ουσία πρέπει να διερωτηθούμε ως Τούρκοι της δυτικής Θράκης, αν αποδώσαμε στον Μεχμέτ Χιλμή τον δέοντα σεβασμό, την αγάπη και την σημασία.

Τις ημέρες αυτές, ο εκπαιδευτικός και πολιτιστικός σύλλογος του Σετσέκ βάζει την υπογραφή του σε ένα πολύ ωραίο δημιούργημα. Στο όνομα του Μεχμέτ Χιλμή χτίζει μια βρύση στο οροπέδιο του Σέτσεκ όπου γίνονται οι αγώνες πάλης (με λαδωμένα σώματα) που ανάγονται σε παρελθόν αιώνων. Θα πρέπει να συγχαρούμε τον σύλλογο του Σέτσεκ και τον λαό της περιοχής για την ωραία τους αυτή πρωτοβουλία.

Μέχρι εδώ όλα πολύ ωραία. Έλα όμως που στην χώρα μας δεν είναι πολύ εύκολο ζήτημα να υμνείς και να τιμάς τις σημαντικές προσωπικότητες, κυρίως μάλιστα εκείνους που έχουν υπηρετήσει τον τουρκικό πολιτισμό. Μην ξεχνάτε πως εδώ είναι δυτική Θράκη και το κάθε τι τουρκικό είναι απαγορευμένο, παράνομο, αισχρό, κακό και μπορεί να θεωρηθεί μέχρι και πρόκληση, οπότε και η βρύση του Μεχμέτ Χιλμή εισέπραξε την αναλογία της μέσα από αυτή την προσέγγιση.

Ο τοπικός ελληνικός Τύπος, ο οποίος παρουσιάζει συμπεριφορά αρνητική προς την τουρκική κοινωνία και μάλιστα πολλές εχθρική, θα μπορούσε να την χαρακτηρίσει κανείς, την βρύση αυτή του Μεχμέτ Χιλμή την κήρυξε παράνομη. Δηλαδή, κατά μία έννοια, κάλεσε τους αρμοδίους να σταματήσουν τις εργασίες εκεί. Με ποια αιτιολογία; Δήθεν η κατασκευή ήταν λαθραία. Όμως, όπως αναφέρει και μια παροιμία «Όποιος έκλεψε τον μιναρέ φυσικά και σκέφθηκε πως έπρεπε να πάρει και την θήκη που θα τον έβαζε».

«Τρέξτε να προλάβετε, χτίζεται λαθραία μια βρύση μέσα στο δάσος στην κορυφή του βουνού σε υψόμετρο 1000 μέτρα από την θάλασσα».

Πράγματι είναι αξιοπερίεργο πώς και ποιον ζωντανό οργανισμό θα μπορούσε να βλάψει μια βρύση που έγινε μέσα στο δάσος σύμφωνα με την αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα της περιοχής και μάλιστα με πέτρα πελεκητή. Μήπως όμως η παράνομη αυτή βρύση έχει ενοχλήσει κάποιους κύκλους επειδή είναι η βρύση Μεχμέτ Χιλμή με επιγραφή στην τουρκική;

Με τα εν λόγω κείμενα, τα οποία θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε «έκκληση», παραπέμπονται στο σκαμνί του κατηγορουμένου και οι εκδηλώσεις του Σέτσεκ και συστήνεται στους Έλληνες αρμοδίους να μην συμμετέχουν στις εκδηλώσεις αυτές.

Εκείνοι που επιδιώκουν ή επιθυμούν να ενεργήσουν με σκοπό να ξεχαστεί ή να σβήσει ο τουρκικός πολιτισμός, τον οποίο υπηρέτησε ο Μεχμέτ Χιλμή και τόσοι άλλοι Μεχμέτ Χιλμήδες, ας πιούν ένα ποτήρι κρύο νερό, είτε από αυτή την βρύση του Μεχμέτ Χιλμή, είτε από μια άλλη βρύση. Υπάρχει η τουρκική παροιμία που λέει: «Δεν λέω Αμήν σε μια προσευχή που δεν πρόκειται γίνει».

Σχόλιο διαχειριστή : Δηλαδή αν κατάλαβα καλά πρέπει όχι μόνο να τιμούμε έναν από τους πρώτους τουρκοπράκτορες του αιώνα, αλλά  να ανεχόμαστε τις παρανομίες που γίνονται προς τιμήν του ; Ωραία θέλω και εγώ να στήσω ένα μνημείο-κρήνη στην Σμύρνη προς τιμήν του Πλαστήρα. Θα ενοχλήσει λέτε ;

Αλήθεια μήπως αυτοί που ενοχλήθηκαν το έγραψαν κιόλας ; Τι γράφει στον τοίχο ;

 

Μοιραστείτε
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone